מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הזירה הצפונית מתחממת: תושבי קריית שמונה יפונו מהעיר

הופעלת תכנית להתפנות תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה, מדובר בפינוי צבאי ואין בחירה לתושבים האם להשאר בעיר | דוברות העיר: "שמחים לעדכן כי תוכנית פינוי התושבים אושרה באופן סופי, היא תצא לפועל כבר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/23 07:53 ה בחשון התשפד

הזירה הצפונית מתחממת: תושבי קריית שמונה יפונו מהעיר
קריית שמונה, צילום: Yossi Zamir/Flash90

הזירה הצפונית: רשות החירום הלאומית, רח"ל, במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו היום (שישי) על הפעלת תכנית להתפנות תושבי קרית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה. הפעלת התכנית אושרה על-ידי שר הביטחון יואב גלנט ופיקוד הצפון עדכן את ראש העיר בהחלטה. בעקבות ההחלטה, לתושבים אין בחירה האם להשאר או להתפנות מהעיר - מפני שמדובר בפינוי צבאי.

מדוברות העיר נמסר לתושבים: "שמחים לעדכן כי תוכנית פינוי תושבי קריית שמונה לבתי מלון ובתי הארחה אושרה באופן סופי והיא יוצאת לדרך. הבוקר, לפני מספר דקות, הודיעו לראש העיר אביחי שטרן כי בקשתו לפנות את התושבים עד יעבור זעם אושרה באופן סופי הן על ידי הממשלה והן על ידי הצבא. הפינוי ייצא לפועל כבר היום. כל מי שנרשם לפינוי ויקבל הודעה על שיבוץ ליעד הפינוי - מחוייב להתפנות ולהגיע למלון במהלך היום". התכנית תנוהל על ידי הרשות המקומית, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון.

אתמול: פגיעה בבניין בעיר

נציין כי במהלך השבועיים האחרונים חלה הדרדרות במצב הביטחוני בצפון, ורק אמש (ה') רקטה פגעה בבניין בקריית שמונה ופצעה שלושה בני אדם. ביום שני האחרון הודיעו הרשויות על על הפעלת תכנית להתפנות תושבי הצפון שגרים במרחק עד 2 קילומטר מגבול לבנון, תכנית בה נכללו 28 יישובים, ביניהם שלומי וראש הנקרה.