דובר צה"ל על יהודה ושומרון: "צריך לראות שאין פערים בנשקים, המטרה היא חופש תנועה"

בתדריך של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הוא התייחס לשיחה בין הרמטכ"ל הלוי ליו"ר המטות המשולבים: "פועלים בתיאום מלא עם פיקוד מרכז האמריקאי" | על המיקוד המבצעי: "מתמקדים בעזה ומסתכלים על לבנון, איראן ומדינות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 08:07 כה בתשרי התשפד

דובר צה"ל על יהודה ושומרון: "צריך לראות שאין פערים בנשקים, המטרה היא חופש תנועה"
כביש 60, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חרבות ברזל, היום הרביעי למלחמה: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס הבוקר (ג') לנושאים הבוערים שעל סדר היום. לדבריו, "אנחנו ביממה הרביעית בשעות משמעותיות. סיימנו מספר דיונים עם הרמטכ"ל על מיקוד ההתקפה האווירית ובניית ההתקפה היבשתית, וארגז כלים של לחץ אזרחי. במקביל, מסתכלים על הזירה הצפונית ברמה האסטרטגית, ועל חיזבאללה ויתר המדינות שיכולות להגיב לישראל, כולל סוריה איראן עיראק ומדינות נוספות", הוא צוטט בישראל היום.

"היו מספר אירועים ביו"ש ביממה האחרונה"

על המטרה ביהודה ושמרון ובכלל בפיקוד מרכ אמר הגרי: "היו מספר אירועים ביו"ש ביממה האחרונה. אנחנו מנהלים זאת כולל קשר ושיח עם כל ההתיישבות. צריך לראות שאין פערים בנשקים. המטרה היא לאפשר חופש תנועה לאזרחי יו"ש".

בעדכון על ההתרחשויות בגבול הצפון אומר דובר צה"ל: "בצפון הארץ הייתה חדירה בערב ביקינטון, שעליה לקח אחריות הג'יהאד האסלאמי פלשתיני. ארבעה מחבלים הגיעו לגדר. שלושת המחבלים נכנסים ומגיעים למגע מהיר - מהמגע יש שני מחבלים הרוגים ועוד אחד ברח. אם זה הג'יהאד האסלאמי פלשתיני - מודיעינית לא יודע להתייחס לזה - נדע בהמשך. מאז לא היו עוד אירועים בצפון. מוכנות מאוד גבוהה בצפון".

"צה"ל יודע להתמודד עם האתגרים במעגל הראשון של עזה ולבנון בצורה חזקה"

"ברמה הבינלאומית, אתמול הייתה שיחת טלפון ראשונה של הרמטכ"ל עם יו"ר המטות המשולבים. שיחה ראשונה שלהם, גם הגנרל בראון. אמר שעומד לצד צה"ל. אנחנו פועלים בתיאום מלא עם פיקוד מרכז האמריקאי".

לדברי הגרי, "בסיוע הצבאי של הפעלת כוח האמריקאים שמו מטוסים, נושאת מטוסים וספינות. זה יבוא לידי ביטוי של הגנה והתקפה. יש גם תרחישים מחמירים במזה"ת. להרתיע את המעגל הרחוק מאיתנו מלקחת יוזמות. צה"ל יודע להתמודד עם האתגרים במעגל הראשון של עזה ולבנון בצורה חזקה".

אנחנו פשוט מחריבים אותם

"אנחנו מתמקדים בעזה ומסתכלים על לבנון. איראן ומדינות נוספות", אמר עוד בתדריך. "להרתעה האמריקאית יש חשיבות ותפקיד. בתוך ההתקפה למעלה מ-36 שעות של מאמץ תקיפה אדיר. בכל מקום שיש שביב מודיעין על מחבלים יש פצצות. אנחנו פשוט מחריבים אותם. אתמול (שני), היה גל תקיפה, בכמה שלבים, על רימאל, שכונת הפאר של עזה.

"בשעה 23:00 (ליל אמש, שני) עברנו לגל נוסף של מאות מטרות, נתקפו מאות תשתיות מודיעין מבצעיות, דירות מבצעיות בלי פעילים. בנוסף חיל הים תוקף באופן אגרסיבי מתקנים תשתיתיים. במימד האווירי אנו מראים יכולות אוויריות שלא הראנו עד כה.

"במאמץ ההגנה השגנו שליטה. כעת אנחנו עסוקים בטיהור המרחב. אף אחד לא נכנס אתמול מהגדר. הייתה לנו היתקלות אחת בסעד (בלילה). הרגו את המחבל. עסוקים ברקם מול הפרצות. עבודות יהלום על הגדר. מרכזים את מאמץ ההגנה בעוטף ומחזיקים חזק את האויב. אנחנו עם עשרות אלפי לוחמים בדרום.