מה יעלה בגורל החטופים? דיווחים סותרים על מעורבות מצרים בשחרורם

דיווחים סותרים מתקבלים בנוגע למעורבות מצרית בניסיונות לשחרור חלק מן החטופים, בעיקר ילדים וקשישים. בעוד גורמים מסוימים מאשרים זאת - אחרים מכחישים בתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 16:19 כג בתשרי התשפד

מה יעלה בגורל החטופים? דיווחים סותרים על מעורבות מצרים בשחרורם
עזה, מבצע חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

מלחמת חרבות ברזל שפרצה אמש, תפשה את ישראל בהפתעה, והותירה הלם כאשר ממדי האסון החלו להתגלות והתברר כי עשרות ישראלים חטופים בעזה. עד כה לא היה ברור כיצד ואיך יערך המשא ומתן לשחרורם. אולם היום (א') דווח בחדשות 12 כי על פי גורם מדיני, מצרים מנהלת שיח חד צדדי מול החמאס לשחרור על בסיס הומניטרי של הזקנים והילדים המוחזקים בשבי בשטח הרצועה. בניגוד לכך, בערוצים ארחים מדווח כי גורמים אחרים טוענים כי לא היה ולא נברא, ושאין כרגע משא ומתן מוכר לשחרורם של החטופים והשבויים.

נזכיר כי צה"ל הקים היום חמ"ל אחוד לגיבוש תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים, חיילים ואזרחים. החמ"ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון - צה"ל, משטרה,ושב"כ. ראש אכ"א האלוף יניב עשור מינה את אלוף במילואים ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות, שבתוך כל המורכבות ואי הוודאות מחוייב להוציא הודעות מהימנות ובמהירות האפשרית. חלק מהמשפחות כבר קיבלו הודעות אודות יקירהם. ליצירות קשר: מוקד פניות ציבור שמספרו 1111 שלוחה 5, ולאחר מכן שלוחה 4.

חיילים בשדרות

חיילים בשדרות, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין

תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית"ן האחראי על איתור הנעדרים של צה"ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים. נזכיר כי משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, הקימה חמ"ל לכלל האזרחים הממוקם ברחוב הנגב 4, קריית שדה התעופה, בניין להב 443.

צוותים בראשות עו"סים ועו"סיות ממשרד הרווחה והביטחון החברתי ומהרשויות המקומיות, נמצאים משעות הלילה במרכז המשפחות של פיקוד העורף בקרית שדה התעופה ומלווים משפחות בהליך האיתור של יקירהם. אתמול גייס המשרד עו"סים עם ניסיון בעבודה עם נפגעי טראומה ושכול שיועסקו במשמרות מסביב לשעון בליווי משפחות הנפגעים. במקביל תוגבר מוקד 118 בעובדים סוציאליים ומוקדנים למתן תמיכה וסיוע.