גלנט מכחיש מעבר של כלי נשק לרשות הפלשתינית: "שקרי"

במשרד הבטחון ובמפקדת תיאום וקישור פעולות הממשלה בשטחים מכחישים מכל וכל את הדיווחים על מעבר של כלי נשק ומשוריינים לרשות הפלשתינית: "לא הועברו נשקים לרשות הפלשתינית במהלך השנה האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 10:59 כז באלול התשפג

גלנט מכחיש מעבר של כלי נשק לרשות הפלשתינית: "שקרי"
יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

עיתון פלשתיני חשף בתחילת השבוע כי הרשות קיבלה כלי נשק וכלי רכב משוריינים מארצות הברית, דרך ירדן ובאישור ממשלת ישראל. מטרתם הנשקים והרכבים היא "אכיפת חוק וסדר", כך על פי העיתון. הבוקר (ד') פורסמו בגל"צ פרטים נוספים על כלי הנשק שהועברו, ונחשף כי מדובר בלא פחות מ-1,500 כלי נשק. שר הביטחון ומפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים מכחישים את הדיווחים.

ממתפ"ש, מפקדת תיאום פעולות הממשלה, נמסר כי "אין כל שחר לפרסומים השונים בנושא. נבהיר כי לא הועברו נשקים לרשות הפלשתינית במהלך השנה האחרונה". גם מטעם שר הביטחון גלנט פורסמה הכחשה גורפת: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלשתינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".

סמוטריץ' ובן גביר זועמים: "יהיו לכך השלכות"

סמוטריץ' לא הכיר את המהלך וזעם על חוסר התיאום מולו. ההערכה בסביבתו של השר סמוטריץ' היא שצעדי חימוש הרשות, כמו גם הצעדים בבית הנשיא, הם תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו.

הממשלה מדברת בשתי קולות

גלנט ובן גביר מול סמוטריץ' ובן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם השר בן גביר תקף את המהלך ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלשתינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".