אלמנתו של חן אמיר ספדה בכאב: "האיש הכי מופלא בעולם"

ורד אמיר, אלמנתו של הסייר חן אמיר שנרצח בפיגוע בתל אביב, נשאה הצהרה מביתם בבת ים: "תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע. גם בפיגועים הקודמים הוא היה הראשון לרוץ" | פרחים ושלטי הנצחה הונחו במקום הפיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 12:10 יט באב התשפג

אלמנתו של חן אמיר ספדה בכאב: "האיש הכי מופלא בעולם"
מקום הפיגוע בתל אביב, הבוקר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ורד אסייג אמיר, אלמנתו של סייר עיריית תל אביב חן אמיר שנרצח בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי בעיר, נשאה הבוקר (א') הצהרה מביתם שבעיר בת ים. "רציתי לספר על חן, האיש הכי מופלא בעולם", פתחה ורד. "הוא היה בעל מדהים, אבא מופלא לשלוש בנות".

ורד אמיר: "הארון בבית קצר מלהכיל את תעודות ההערכה שקיבל"

היא הוסיפה: "הוא לוחם. תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע. גם בפיגועים הקודמים הוא היה הראשון לרוץ. הארון בבית קצר מלהכיל את תעודות ההערכה שקיבל, הוא תמיד היה מוכן לעזור. הוא היה הבעל הכי טוב, שאהב כל כך את הבנות שלו". היא סיימה בכאב: "מקווה שנצליח לעבור את זה".

עדיה כהן, אחותו של חן, אמרה גם היא: "הוא גיבור ישראל, שספג בגופו את הכדורים. זה היה מאוד אופייני לו, כי בכל אירוע שהיה מעורב בו כסייר הוא תמיד היה בחוד וחתר למגע". כהן סיפרה: "הצוואה שלו הייתה לתרום את איבריו, מאז ומתמיד. זה מה שמשפחתו עשתה. הוא היה ילד עדין וצנוע".

"תודה חן אמיר, גיבור ישראלי אמיתי"

כאמור, אמש (שבת) התרחש פיגוע הירי בתל אביב בו נרצח אמיר. על פי העדות של הסייר שניטרל את המחבל, הוא וחן אמיר הבחינו במחבל לאחר שעורר את חשדם. הסיירים ביקשו לבדוק אותו ובשלב זה פתח המחבל בירי לעבר חן, שכאמור נפצע באורח אנוש ופונה למרכז הרפואי איכילוב. פקח עירייה נוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל, כאמל אבו בכר, בן 22, פלשתיני תושב רומאנה המזוהה עם הג'יאהד האסלאמי. מאוחר יותר, מותו של המחבל נקבע על ידי חובשי מד"א.

מוקירים את חן אמיר ז"ל

מוקירים את חן אמיר ז"ל | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תושבי איזור הפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב התקשו לחזור לשגרה מלאה בבוקר שאחרי הפיגוע הקשה. במקום נפילתו של אמיר אזרחים ביקשו להביע את כאבם ושלטים הונחו לצד פרחים ונרות על ספסל סמוך. "תודה חן אמיר, גיבור ישראלי אמיתי", נכתב על אחד השלטים במקום.

אלמנתוו של אמיר, ורד, החליטה כי אבריו ייתרמו, וציינה ששניהם חתומים על כרטיס אדי. הבוקר הודיעו במרכז הישראלי להשתלות כי הונצלו קרניות עיניו של חן ורקמות עור וגידים.