"מנע מסע הרג המוני": סייר הביטחון חן אמיר הוא הנרצח בפיגוע

סייר ביטחון של עיריית תל אביב, חן אמיר, מת מפצעיו לאחר שנפגע באורח אנוש בפיגוע הירי בעיר | המחבל, כאמל אבו בכר המזוהה עם ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, חוסל על ידי פקח אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/23 20:17 יח באב התשפג | עודכן בתאריך 05/08/23 21:37

"מנע מסע הרג המוני": סייר הביטחון חן אמיר הוא הנרצח בפיגוע
צילום: באדיבות המשפחה

פיגוע ירי בלב תל אביב: פיגוע ירי התרחש הערב (מוצאי שבת) בתל אביב, לאחר שמחבל ירה לעבר חן אמיר, סייר ביטחון כבן 40 ופצע אותו באורח אנוש. אמיר פונה לבית החולים איכילוב ולאחר שעות של מאבק על חייו, נקבע מותו. אמיר הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. משפחתו הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים.

על פי העדות של הסייר שניטרל את המחבל, הוא וחן אמיר הבחינו במחבל לאחר שעורר את חשדם. הסיירים ביקשו לבדוק אותו ובשלב זה פתח המחבל בירי לעבר חן, שכאמור נפצע באורח אנוש ופונה למרכז הרפואי איכילוב. פקח העירייה נוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל, כאמל אבו בכר, בן 22, פלשתיני תושב רומאנה המזוהה עם הג'יאהד האסלאמי. מאוחר יותר, מותו של המחבל נקבע על ידי חובשי מד"א.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במערכת הפוליטים סופדים לסייר שנרצח: "מנע יחד עם חברו מסע הרג המוני והציל נפשות רבות"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לסייר שנרצח בפיגוע. "משתתף בצער משפחתו ואוהביו של חן אמיר ז"ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע והותיר אחריו אישה ושלוש בנות יתומות. באומץ לב, מנע יחד עם חברו מסע הרג המוני והציל נפשות רבות. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד לחן. "בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו. יהי זכרו ברוך".

המפכ"ל: "אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית שלכם הצילה חיים"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע בנחלת בנימין שם קיבל סקירה מסממ"ז תל אביב, תנ"צ דוד פילו אודות האירוע. בנוסף תאר הפקח העירוני שנטרל את המפגע אודות השתלשלות האירוע.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רנ"צ יעקב שבתאי שיבח את הפעולה המהירה של צמד הפקחים ואמר: "אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית שלכם הצילה חיים, מרחק מטרים ספורים מאיתנו ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע, זה בזכות העירנות והחתירה למגע שלכם".

המפכ"ל שבתאי בזירת הפיגוע:

צילום: דוברות המשטרה