ריאיון מסר לנתניהו: הפרשן החרדי מסביר למה המגזר לא מרוויח מקידום הרפורמה

לאחר שיתד נאמן, עיתון הבית של חבר הכנסת גפני ודגל התורה קרא "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע לרפורמה, העיתונאי ישראל כהן מסביר בראיון ל"חדשות כיפה" כי יש פה מסר לנתניהו: "החרדים לא הרוויחו כלום מהרפורמה וגם איבדו את חוק הגיוס"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/07/23 18:14 ב באב התשפג

מסר לנתניהו: הפרשן החרדי מסביר למה המגזר לא מרוויח מקידום הרפורמה
ישראל כהן, "מסר לנתניהו", צילום: שלומי כהן

העיתון הליטאי "יתד נאמן" המזוהה עם מפלגת דגל התורה בראשה עומד חבר הכנסת גפני, יצא הבוקר (ה') במאמר מערכת בו קרא "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע לרפורמה המשפטית. בעוד היו כאלה שהופתעו מהעמדה שהציג העיתון, העיתונאי החרדי ישראל כהן סבור כי מדובר בהעברת מסר מצד חלקים בציבור החרדי.

המסר לנתניהו: מה קורה עם הגיוס

בריאיון ל"חדשות כיפה" אומר כהן כי "נוצרה בעיה, נתניהו הוציא את הדבר שהיה הכי חשוב לציבור החרדי, פסקת ההתגברות, אז יש פה גם מסר מסויים לנתניהו לפיו אם הוא מוכן לוותר על פסקת ההתגברות אז הם יוותרו על חלקים אחרים ברפורמה". על מאמר המערכת שהציג העיתון הוא אומר: "יתד נאמן בא ואומר בוא נעשה מאזני רווח והפסד, נעביר את עילת הסבירות, נעצור את החקיקה ונבדוק מה הרווחנו ומה הפסדנו, מה היתרונות ומה החסרונות של הרפורמה".

כהן אומר כי המסר העיקרי למעשה הוא לגבי הגיוס, "הנושא הזה לא התקדם והציבור החרדי מצטייר כפרונט של הרפורמה הזאת, היו כבר חמש הפגנות בבני ברק. יוצא שהחרדים גם לא מרוויחים כלום מהרפורמה הזאת וגם איבדו את חוק הגיוס, גם אוכלים את הדגים המסריחים וגם מגורשים מהעיר" מסביר כהן.

שער יתד נאמן, היום

שער יתד נאמן, היום צילום: צילום מסך

הרפורמה לא נוכחת ביום יום של החרדי הממוצע

"אז הם אומרים בוא נעשה איפוס מחדש ונבדוק את מאזני הרווח והפסד ונראה אולי טעינו והתברברנו בדרך ולכאורה באמת טעינו, אז יש פה מסר לכולם לנו חשוב הגיוס ולכם חשובה הרפורמה, אתם רוצים שנעביר איתכם את הרפורמה, תעזרו לנו בגיוס" הוא אומר.

כהן מסביר איך הרחוב החרדי רואה את קידום הרפורמה המשפטית ומזכיר כי החרדים היו הראשונים שיצאו להפגין נגד בג"ץ: "הרפורמה לא נוכחת ביום יום של החרדי הממוצע, עילת הסבירות לא תיתן לו כלום ושופטים של קהלת לא נותנים לו כלום חוץ מאולי פסקת ההתגברות שתעזור לחוק הגיוס". באופן כללי הוא מסביר, הציבור החרדים מרגישים שבג"ץ ובית המשפט העליון נגדם, אז הם נהנים מכך שיש מי שפועל נגדו.

הפגנה בבני ברק

הפגנה בבני ברק, "הציבור החרדי מצטייר כפרונט של הרפורמה". צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"בקושי מעביר עילת סבירות אחת קטנה"

"אם בחוץ הכל היה שקט והימין היה מעביר את זה באופן חלק, אז בסדר גמור, אז נותנים גב" אומר כהן. אבל אם הימין מתברבר בדרך ובקושי מעביר עילת סבירות אחת קטנה מכל הרפורמה הגדולה, אז זה גם לא נותן את התוצאה המיוחלת לחרדים וגם יוצר קרע בעם, אז למה הם צריכים את כל העסק הזה" הוא אומר.