"סתימת פיות": מחה בפני גלנט על המעצרים המנהליים ועוכב במשך שעות

י', תושב המרכז, מחה אמש בפני שר הביטחון על המעצרים המנהליים שהוציא כנגד פעילי ימין. הדבר הביא לעיכובו במשך שעות ארוכות על ידי אנשי שב"כ, שאף ערכו על גופו חיפוש פומבי משפיל | י': "המשך ישיר של רדיפת ציבור המתיישבים" | בשב"כ מגיבים: "פעלו על פי הנהלים, לא מתייחסים לנושאי אבטחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/07/23 18:08 טז בתמוז התשפג

"סתימת פיות": מחה בפני גלנט על המעצרים המנהליים ועוכב במשך שעות
השר יואב גלנט | , צילום: Shir Torem/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט ביקר אמש (ג') בעיר בת ים. י', תושב המרכז שנכח באזור מחה בפני השר על שורת צווי המעצר המנהלי שהוציא לאחרונה כנגד פעילי ימין, בעקבות האירועים בכפרים הערביים בבנימין ובשומרון. שני משפטי מחאה שצעק לעברו של גלנט הספיקו למאבטחי השב"כ להרחיק מהמקום את י', באלימות, ואף לעכבו בשטח למשך שעות ארוכות. לטענתו המאבטחים ערכו על גופו חיפוש משפיל באמצע הרחוב לעיני העוברים והשבים. רק כעבור שעות ארוכות שוחרר י' לדרכו. בשב"כ מגיבים ואומרים כי "כוח האבטחה פעל על פי הנהלים, מעבר לזה לא מתייחסים לנושאי אבטחה".

"האכיפה הבררנית פה זועקת לשמים"

"מפגיני השמאל משתוללים בכל המדינה ולא נוגעים בהם, אבל על שני משפטי עדינים שאמרתי עיכבו והשפילו אותי כאחרון העבריינים", אומר בתסכול י'. "האכיפה הבררנית פה זועקת לשמים". לדבריו, "כל מה שרציתי הוא למחות בפני גלנט על בחירתו להטיל צווים דרקוניים כאלה על יהודים שקברו אך לפני מספר ימים את חבריהם, בזמן שהטרור הערבי משתולל ברחבי הארץ וזוכה לתגובה רפה מצד מערכת הביטחון שפועלת רק באופן מינורי כשאין לה ברירה".

עוד הוא אומר כי מעצרו אתמול הוא ניסיון אלים לדיכוי מחאה לגיטימית. "בעיני זה המשך ישיר להתנהלות הדרקונית של הוצאת צווים כאלה בלי משפט ובלי ראיות. בחרנו ימין לא בשביל לקבל תוצאות כאלה, בנתיים הממשלה פה מאכזבת".

עצור יהודי בשב"כ בתנאי כליאה מזעזעים - בית המשפט ממליץ: להעבירו לתנאי כליאה אחרים

נזכיר כי בשבוע שעבר חתם שר הביטחון על צווי מעצר מנהליים כנגד ארבעת חבריהם של הנרצחים בפיגוע הקשה בעלי לפני כשבועיים. כנגד שניים מהם הוצא צו מעצר לשישה חודשים וכנגד שניים נוספים הוצא צו מעצר לארבעה חודשים.

בבית משפט השלום בירושלים הסתיים היום דיון בעניינו של מתיישב אשר עצור בשב"כ מזה כעשרה ימים. בית המשפט התיר לפרסם את דבר מעצרו, וכי המתיישב נעצר לאחר הפיגוע הקשה בישוב עלי. עוד נחשף כי המתיישב עצור בתנאי כליאה קשים ביותר.

בעקבות תנאי הכליאה הקשים הכוללים - שהייה בצינוק קטן, עם תאורה חזקה לאורך 24 שעות ביממה, כאשר החוקרים מקפיאים ומרתיחים את תאו לסירוגין, וגורמים לו סבל רב, הורה השופט עמיר שקד כי הוא ממליץ בעקבות התנאי כליאה החריגים להעבירו לתנאי כליאה אחרים. בית המשפט דחה את בקשת השב"כ להאריך את מעצרו בשישה ימים, והורה על הארכת מעצרו בארבעה ימים. העצור חשוד בעבירות רכוש ובהשלכת קוראן.

הכניסה לתורמוסעיא, אתמול

הכניסה לתורמוסעיא אחרי הלווית אחד הנרצחים בפיגוע בעלי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

"מטרת המעצר לשבור את רוחו"

עו"ד נתי רום מארגון חוננו, המייצג את המתיישב, מסר: "המחלקה היהודית בשב"כ והמפלג הלאומני בימ"ר ש"י הפכו להיות משרד יח"צ, עוצרים אדם בחשד לעבירה של זריקת קוראן לאחר פיגוע, מחזיקים אותו בצינוק מלוכלך ובתנאים קשים, עם אור 24 שעות ביממה, כאשר מקפיאים ומרתיחים את תאו לסירוגין. התעללות לשמה כאשר מנגד כמעט ולא הוטחו בו החשדות, וכל מטרת המעצר לשבור את רוחו ולצרכים תקשורתיים. עשרות מקרי השחתה דומים, וסרטוני טיקטוק והסתות מהצד הערבי בחשדות דומים כלל לא מגיעים לחקירות ובטח לא לחקירות שב"כ".

עו"ד נתי רום |

עו"ד נתי רום | צילום: חוננו