קצין ביחידה מובחרת עודד את חבריו להצטרף למחאה - וזומן לבירור

קצין ביחידת 669 של חיל האוויר עודד את חבריו להצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית וזומן לבירור: "אינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממשרת בצה"ל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/07/23 19:09 כז בתמוז התשפג

קצין ביחידה מובחרת עודד את חבריו להצטרף למחאה - וזומן לבירור
קצין צה"ל, צילום: Michael Giladi/Flash90

מדינת ישראל נקרעת בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה, כאשר בתווך נמצא צה"ל, שאמור להיות מעל מחלוקת פוליטית  ומושפע מאוד מהחקיקה המתקדמת בכנסת. בתוך כך, קצין ביחידת 669 של חיל האוויר, שנמצא בתקופת לימודים כחלק משירות הקבע, עודד את חבריו להצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית בקבוצת הוואטסאפ. לאחר שהדבר נודע בחיל בו הוא משרת, הקצין זומן לבירור, כך פורסם באתר ynet.

הקצין הבהיר בפני מפקדיו כי הוא פנה למשרתי המילואים ולא ללוחמים בסדיר, והדגיש שאין בהודעתו קריאה לסרבנות. בדובר צה"ל מסרו כי מדובר במקרה "שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממשרת בצה"ל".

אמנון אברמוביץ': "הממשלה מבצעת מרד"

כאמור, בעקבות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, חיילי מילואים חותמים על מכתבי סרבנות כמחאה. בתכנית "אולפן שישי" ששודרה בשישי האחרון, פרשן ערוץ 12, אמנון אברמוביץ' הצדיק את החתימה ואמר כי זהו "קידוש השם". "חילוני או דתי בן 18 שאיננו מתגייס עובר עבירה, חרדי בן 18 שאיננו מתגייס מקבל משכורת", אמר אברבמוביץ', "זאת למרות שגם למשרתים יש את קידוש השם שלהם והוא – מדינת לאום יהודית ודמוקרטית".

אמנון אברמוביץ

אמנון אברמוביץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לדבריו, המשרתים מוכנים למסירות נפש, אך מסירות כפולה: מצד אחד "להשליך את נפשם מנגד ולהגן על המדינה מפני אויביה", ומצד שני "להגן על המדינה מפני הקמים על ערכיה, עקרונותיה ומגילת עצמאותה". "במקרה הנוכחי הממשלה היא שמבצעת את המרד. לא מדובר רק בטייסים אלא בלוחמים רבים מאוד מכל החילות, מכל הגופים. לא נגד מדיניות הם מתקוממים - אלא בעד מדינת לאום ולא מדינת דת, דמוקרטית, לא בלתי דמוקרטית ומושחתת באופן ממוסד לנוחות הפוליטיקאים", סיכם הפרשן.