רשת "ביג" מאיימת: אם חוק צמצום עילת הסבירות יעבור - נשבות בשלישי

קבוצת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה כי תשתתף ביום ההשבתה לאחר ההצבעה בכנסת על חוק צמצום עילת הסבירות | בן גביר יחרים את החברה: "בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 11:07 כ בתמוז התשפג

רשת "ביג" מאיימת: אם חוק צמצום עילת הסבירות יעבור - נשבות בשלישי
צילום: Yossi Aloni/Flash90

רשת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה היום (א') שתסגור את מרכזי הקניות שלה ביום שלישי אם החוק לצמצום עילת הסבירות יאושר בקריאה ראשונה בכנסת. "קבוצת ביג מודיעה שבמידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה", נכתב בהודעה לעובדים.

כאמור, הרשת הודיעה כי היא תסגור את מרכזי הקניות כמחאה נגד הרפורמה. "חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו".

בן גביר: "מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להכרזה של הרשת ואמר כי הוא יחרים אותה. "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".

בן גביר, עוד שלב בעימות המתמשך עם היועמ"שית

בן גביר, עוד שלב בעימות המתמשך עם היועמ"שית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החוק לצמצום עילת הסבירות יובא מחר לקריאה ראשונה

כאמור מליאת הכנסת צפויה לאשר בקריאה ראשונה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. בהמשך שבוע יתקיימו דיונים בוועדת החוקה על החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית שעל פי התכנון יובא לאישור סופי במליאה ב-19 ביולי.

רוטמן,

רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, מארגני המחאה הודיעו כי ביום שלישי מתוכנן "יום התנגדות" נוסף שיכלול הפגנות, חסימות ושיבושים בכל רחבי הארץ. לפי הודעתם, ביום שלישי הקרוב, החל מהשעה 8:00 בבוקר, יתקיימו הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בשעה 16:00 מתוכננת הפגנה בנמל התעופה בן גוריון, והחל מהשעה 20:00 יתקיימו הפגנות וצעדות בערים שונות.