לילה לבן מול ביתו של גלנט ו"יום התנגדות" נוסף: נמשכת המחאה נגד הרפורמה המשפטית

לקראת עליית החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה ראשונה בכנסת, המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת | המארגנים מתכננים להמשיך ללילה לבן מול ביתו של שר הביטחון ולקיים עוד יום התנגדות בשלישי, כולל הפגנה בנתב"ג

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/23 21:21 יט בתמוז התשפג

לילה לבן מול ביתו של גלנט ו"יום התנגדות" נוסף: נמשכת המחאה נגד הרפורמה המשפטית
המחאה נגד הרפורמה, ימנעו מנתניהו להגיע לנתב"ג?, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת גם היום (שבת), אחרי שחוק עילת הסבירות עבר השבוע בוועדת חוקה. המארגנים מתכננים להמשיך מרחוב קפלן בתל אביב ללילה של מחאה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט. ביום שלישי מתוכנן "יום התנגדות" נוסף שיכלול הפגנות, חסימות ושיבושים בכל רחבי הארץ.

מחאה ללא עמי אשד

בפעם הראשונה לא מפקד על האירוע ניצב עמי אשד, לאחר שהודיע על התפטרותו. מי שמפקד על האירוע הוא תת-ניתב דוד פילו, ומהמשטרה נמסר לקראת ההפגנה כי תשמר זכות המחאה אך "נגלה אפס סבלנות להפרות סדר, פגיעה בתשתיות וסמלי שלטון ופגיעה בשוטרים".

ניצב עמי אשד, מפקד על ביטחון ההפגנה

ניצב עמי אשד. כבר לא המפקד | צילום: Erik Marmor/Flash90

מארגני המחאה כתבו: "ארגוני המאבק בדיקטטורה קוראים היום קריאה אחרונה לממשלת ישראל לעצור את החקיקה, ולא להביא להצבעה בקריאה ראשונה את החוק הדיקטטורי הראשון שיתן לממשלה צ’ק פתוח לפעול בחוסר סבירות קיצוני. אם תחליט הממשלה לחוקק - התגובה של עם ישראל תהיה עוצמתית. חקיקה בניגוד לרצון העם תהפוך את הממשלה המכהנת לממשלה לא לגיטימית, והתגובה הציבורית תהיה בהתאם".

יום ההתנגדות בשלישי

לפי הודעתם, ביום שלישי הקרוב, החל מהשעה 8:00 בבוקר, יתקיימו הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בשעה 16:00 מתוכננת הפגנה בנמל התעופה בן גוריון, והחל מהשעה 20:00 יתקיימו הפגנות וצעדות בערים שונות.