מבצע בית וגן

נתניהו: "מבצע 'בית וגן' יימשך ככל הנדרש עד להשלמת המשימה"

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב פעמיים לפעילות הנרחבת בג'נין. בתום הערכת המצב הביטחונית לתוצאות המבצע בג'נין, אמר: "אני כבר אומר מזה זמן שאנחנו עוסקים בשינוי המשוואה מול הטרור". בהתייחסות נוספת אמר: "אין מקומות חסינים לטרור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 20:01 יד בתמוז התשפג

נתניהו: "מבצע 'בית וגן' יימשך ככל הנדרש עד להשלמת המשימה"
צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך הערב (ב') הערכת המצב הביטחונית המשותפת עם שר הביטחון, יואב גלנט ראש השב"כ, רונן בר והרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. בסיומה, התייחס נתניהו לתוצאות המבצע הנרחב בג'נין. בהמשך הערב הגיע נתניהו לאירוע יום העצמאות של ארצות הברית, במוזיאון ישראל בירושלים, והוסיף התייחסות נוספת למבצע הנרחב.

צפו בדבריו של נתניהו:

"בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור. איננו מוכנים לקבל זאת - ואנחנו שמים לכך סוף", אמר נתניהו. "אין מקומות חסינים לטרור - לא בעזה, לא ביהודה ושומרון - לא בשום מקום. כל מי שפוגע בנו, כל מי שמשלח טרור נגדנו - דמו בראשו. מבצע 'בית וגן' יימשך ככל הנדרש, עד להשלמת המשימה", הודיע נתניהו. 

"צה"ל הרס מעבדות שמהם יצרו חומרי נפץ שנועדו לרצח של אזרחים ישראלים"

ראש הממשלה ציין בסיום הערכת המצב את התוצאות שהביא המבצע עד כה. "כוחותינו נכנסו לג'נין לקני המחבלים - הם מחסלים מחבלים, הם עוצרים מבוקשים, הם הורסים מפקדות ותופסים הרבה נשק, והם עושים דבר נוסף - הם הורסים מעבדות כמעט בהיקף תעשייתי. מעבדות שמהם יצרו חומרי נפץ, חומרי חבלה ומטענים שנועדו לקטל ורצח של אזרחים ישראלים. את כל זה הם עושים באחד המקומות הצפופים על גבי כדור הארץ, והם עושים זאת במינימום פגיעה באזרחים עד לרגע זה, ובשום פגיעה בבלתי מעורבים, וזאת ההנחיה - לדאוג לביטחון כוחותינו וגם להימנע ככל הניתן מפגיעה באנשים חפים מפשע".

ג

ג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נתניהו הדגיש כי מדינת ישראל תמשיך לפעול כנגד ארגוני הטרור שהרימו ראש בתקופה האחרונה. "אני כבר אומר מזה זמן שאנחנו עוסקים בשינוי המשוואה מול הטרור, עשינו את זה לפני שנתיים וחצי במבצע 'שומר חומות' מול חמאס, החזרנו אותו עשור לאחור. עשינו את זה לפני כמה שבועות במבצע 'מגן וחץ' שחיסלנו את בכירי הגא"פ, ואנחנו עושים זאת היום בג'נין בשילוב של אמצעים, הפתעה, נקיטת עוצמה ושינוי הכללים. הדבר הזה מוסיף גם ליכולת ההרתעה של מדינת ישראל, גם להגנה מפני פיגועי טרור נוספים וגם לשינוי המשוואה במרחב".

נתניהו בהערכת מצב

נתניהו בהערכת מצב צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

גלנט: "לכל מי שמבקש לפגוע בנו לא יהיה מקום בטוח - לא בעזה, לא בשכם וגם לא בג'נין"

שר הביטחון, יואב גלנט אמר כי בעקבות המבצע, "כוחות צה"ל ושב"כ פועלים ביממה האחרונה בלב מחנה הפליטים בג׳נין. הכוחות מסתייעים באמצעי לחימה מהאוויר, הפעולה הזאת עובדת כמצופה. אני חוזר ואומר כאן: לכל מי שמבקש לפגוע במדינת ישראל, באזרחיה ובחייליה, לא יהיה מקום בטוח - לא בעזה, לא בשכם ועכשיו כולם יודעים שגם לא בג'נין. בשנה האחרונה תושבי ג׳נין הפכו לבני ערובה בידי מחבלים, כבר היום יצאו אלפי אנשים מהעיר ג׳נין שרוצים חיים שלווים ושקטים, אנחנו נדאג להשיב את השקט לאזור".