בן גביר קיבל צו עיקול למשכורתו - בשל תביעת העובד הזר של אביו

השר לביטחון לאומי ואחיו נמצאים בשנים האחרונות בסאגה משפטית מול העובד הזר של אביהם ז"ל - ולאחרונה חויב על ידי בית המשפט במתן מעל 100 אלף שקלים פיצוי לעובד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 22:47 יג בתמוז התשפג

בן גביר קיבל צו עיקול למשכורתו - בשל תביעת העובד הזר של אביו
בן גביר, נפרד משבתאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואחיו שי בן גביר, חויבו בפיצויים בסכום של 130 אלף שקלים לאחר שנתבעו על ידי העובד הזר של אביהם, שטען כי לא קיבל פיצויי פיטורים וכי לא הופרשו לו כספים שלהם היה זכאי. זאת לאחר שבן גביר ואחיו דרשו ממנו לפצות אותם בסך 100 אלף שקלים, על כך שלטענתם עזב והפקיר את אביהם, דבר שהוביל למותו, כך חשף היום (א') ג'וש בריינר ב"הארץ".

"לא בכל יום מגיע לכנסת צו עיקול על משכורת של חבר כנסת"

בעקבות זאת, הגיע לכנסת צו עיקול למשכורתו של בן גביר. "לא בכל יום מגיע לכנסת צו עיקול על משכורת של חבר כנסת", צייץ ג'וש בריינר, כתב הארץ, בחשבון הטוויטר שלו. "סנגורו של העובד מסרי לנקה שזכה בתביעה נגד בן גביר, עו"ד גיא ברנד, נאלץ לפנות לרשות האכיפה והגביה באפריל 21' כדי לקבל את הכסף". עוד כתב: "הם פנו לכנסת. עם כל לעוצמה היהודית, זה לא נעים. בסוף כלום לא עוקל בפועל וחבר הכנסת מיהר לשלם".

לטענת העובד הזר בן גביר ואחיו החתימו אותו באיומים על מכתב התפטרות לפי הוא מסיר כל התחייבות מהמשפחה תמורת 5,000 שקלים. בית המשפט לא קיבל את הטענה אולם קבע כי אין למסמך תוקף משפטי. בנוסף טען בית המשפט כי העובד הזר לא נהג בתום לב, אולם הוא לא נטש את עבודתו כיוון שהאחים בן גביר אישרו לו לטוס לחופשה "גם אם בדיעבד ומחוסר ברירה". 

בן גביר תובע את ג'וש בריינר

יש לציין כי לפני כחודש, השר לביטחון לאומי החל בהליך תביעה נגד ג'וש בריינר ומערכת עיתון "הארץ" ודרש פיצויים של שלושה מיליון ש"ח בגין הוצאת דיבה. בכתב התביעה שהוגש נכתב: "עם כניסתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד לפני כחצי שנה, קיבל הנתבע מהנתבעת פרויקט שעניינו הכפשתו ורדיפתו של התובע. לצורך כך הוחלט לפנות את הנתבע מרוב עיסוקיו עבור הנתבעת ולהושיב אותו יום יום, במשך שעות ארוכות, למצוא ולהמציא סיפורים על התובע - רובם כאלו אשר אין להם אחיזה במציאות".