נגזר דינו של השוטר לשעבר שהואשם באונס תחת איומי אקדח

הנאשם, אשר שרת במג"ב באילת, הגיע לביתה של המתלוננת עמה הייתה לו היכרות מוקדמת וביקש ממנה להתלוות עמו לביתו בטענה כי שכח שם דבר מה. כשהגיעו לביתו, הוציא את אקדחו מארון הבגדים, אמר לה "תהיי בשקט" ובהמשך אנס אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 15:05 ו בתמוז התשפג

נגזר דינו של השוטר לשעבר שהואשם באונס תחת איומי אקדח
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (א') על השוטר לשעבר אוריאל אביטן, שהורשע שאיים על המתלוננת באקדח ואנס אותה, שבע וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננת.

על פי הכרעת הדין, לפני כחמש שנים הגיע הנאשם, אשר שרת במג"ב באילת, לביתה של המתלוננת עמה הייתה לו היכרות מוקדמת וביקש ממנה להתלוות עמו לביתו בטענה כי שכח שם דבר מה. כשהגיעו לביתו, הוציא את אקדחו מארון הבגדים, אמר לה "תהיי בשקט" ובהמשך אנס אותה בעוד היא מנסה להשתחרר מאחיזתו ומתחננת בפניו שיעזוב אותה ויחדל ממעשיו. בתשובה לכתב האישום כפר הנאשם במיוחס לו. לאחר ניהול דיוני הוכחות הורשע הנאשם בעבירה של אינוס בנסיבות מחמירות.

בית המשפט דחה את גרסתו של הנאשם כי מדובר ביחסי מין שבוצעו בהסכמה וקבע כי עדותה של המתלוננת אמינה מאוד, נתמכת בראיות רבות וכי מעשיו של הנאשם במהלך האירוע בוצעו כפי שהמתלוננת תיארה אותם. בשלב הטיעונים לעונש טענה עו"ד יולנדה טולדנו מהמחלקה לחקירות שוטרים, בין היתר, כי הנאשם ביצע את מעשיו באכזריות תוך שהוא מנצל את כוחו ומעמדו כשוטר. התיק נחקר על ידי צוות דרום וכתב האישום הוגש על ידי עו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים.