חבריה של מאיה די משלימים את פרוייקט חייה: "מנציחים את דרכה"

במדרשיית "אמית קמה" הנציחו את מאיה די הי"ד, שהובילה את התוכנית החינוכית "תיקון עולם" במקום. יחד עם אביה ואחותה, בנו תלמידי המדרשיה את כיתת החוץ במדרשה, פרוייקט אותו יזמה מאיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 22:26 י בסיון התשפג

חבריה של מאיה די משלימים את פרוייקט חייה: "מנציחים את דרכה"
ליאו די וביתו בפרוייקט לזכרה של מאיה הי"ד, צילום: ללא

כחודש וחצי לאחר פיגוע הטרור בו נרצחו בנות משפחת די, האחיות מאיה ורינה ואימן לוסי, נערך היום (ב') אירוע מרגש לזכרה של מאיה, ששירתה כבת שירות במדרשיית "אמית קמה" בירוחם. באירוע נכחו אבי המשפחה, ליאו, לצד אחותה של מאיה, קרן.

במהלך שנת הלימודים האחרונה הובילה את התוכנית החינוכית "תיקון עולם" במדרשית "אמית קמה" בירוחם מאיה די ז"ל. כבת שירות במדרשה, מאיה לקחה על עצמה להוביל את בנות קבוצת המנהיגות, יזמה והשתתפה בפעילויות, סיורים, כנסים ועודדה את הבנות לקחת יוזמה ופעולה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים. נושא אנשים עם מוגבלויות היה קרוב לליבה ועסקה בו באופן תדיר עוד טרם השירות הלאומי.

הקמת כיתת חוץ במדרשה, אותה התחילה מאיה לבנות

מדרשית "אמית קמה" ירוחם בשיתוף עם תוכנית "תיקון עולם" מטעם עמותת "עדי", הפועלת לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות במאות בתי ספר ברחבי הארץ, החליטו להנציח את זכרה ופועלה של מאיה, בהקמת כיתת חוץ במדרשה, אותה התחילה מאיה לבנות, אך לא זכתה לסיים. כיתת החוץ המוקדשת לזכרה כוללת דק, ספסלים, אדניות, גזיבו. את הפרויקט הקימו ובנו בנות המדרשיה ומנהיגות תיקון עולם יחד עם כיתת חינוך מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים מהעיר ירוחם.

הפרוייקט של מאיה די הי"ד, כיתת החוץ במדרשייה

הפרוייקט של מאיה די הי"ד, כיתת החוץ במדרשייה צילום: ללא

בת אל קטורזה כהן, מנהלת תוכנית 'תיקון עולם' אמרה: "בחיוך, בנועם ובמסירות אין קץ הובילה מאיה די לאורך השנה במדרשיה את התוכנית החינוכית 'תיקון עולם', מאיה עודדה את בנות קבוצת תיקון עולם במדרשיה לקחת חלק פעיל ומשמעותי בתוכנית, ודרבנה אותן להתנדבויות נוספות עבור אנשים עם מוגבלויות. בעשותה כך, הפיחה חיי, כמילותיו של דורון אלמוג, יו"ר עדי נגב- נחלת ערן, - "עוצמתה של השרשרת האנושית נמדדת ביחסה לחלשים ביותר".

האחיות רינה ומאיה די הי"ד |

האחיות רינה ומאיה די הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

"אם אדם עושה חסד הוא זוכה לא רק במעשה החסד"

"היום אנו מוקירים ומנציחים את דרכה של מאיה וזוכים להמשיך בעקבותיה את חסדיה הרבים" הוסיפה בת אל". לסיום, הוסיפה בת אל את דברי הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל: "גם אם אדם עושה חסד הוא זוכה לא רק במעשה החסד, אלא במה שאחרים עושים בעקבותיו".