לאחר שאיים בתביעה: כתבת CNN התנצלה בפומבי בפני הרב ליאו די

לאחר שתיארה את הפיגוע בו נרצחו לוסי, מאיה ורינה די כ- "קרב יריות", כתבת CNN כריסטיאן אמנפור התנצלה במהלך השידור | על פי דיווח, הרב ליאו די איים כי יתבע אותה על דבריה ביותר ממיליארד דולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 08:32 ג בסיון התשפג

לאחר שאיים בתביעה: כתבת CNN התנצלה בפומבי בפני הרב ליאו די
כתבת CNN התנצלה בפני הרב ליאו די , צילום: Oren Ben Hakoon/FLASH90

לאחר שבמהלך שידור ברשת CNN המגישה, כריסטיאן אמנפור תיארה את פיגוע הטרור בו נרצחו מאיה, רינה ולוסי די כ"קרב יריות", התנצלה העיתונאית בפומבי. "כתבתי לרב ליאו די התנצלות כדי לוודא שהוא יודע שאנחנו מתנצלים על כל כאב נוסף שעלול לגרום אוֹתוֹ", אמרה בשידור חי. ההתנצלות מגיעה על רקע איום של הרב ליאו די בתביעת דיבה.

הרב איים בתביעה בסך 1.3 מיליארד דולר

כאמור ההתנצלות הפומבית הגיעה על רקע האיום של הרב ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע בבקעה, כי יגיש נגד אמנפור תביעת דיבה בסך 1.3 מיליארד דולר בשל דבריה, כך פורסם באתר Jewish Journal.

עוד על פי הדיווח, את דבריו אלה אמר במהלך שיחת וידאו לאחר שאמנפור שלחה לו הודעת התנצלות פרטית במייל. הרב די הראה את חילופי הדוא"ל למשתתפים, וטען כי דרש ממנה גם התנצלות פומבית, ואמר שישקול מחדש את התביעה אם היא אכן תעשה זאת.

בהתנצלותה, אמרה אמנפור כי "ב-10 באפריל התייחסתי לרציחות של משפחה ישראלית: לוסי, מאיה ורינה די, אשתו ובנותיו של הרב ליאו די", והודתה: "טעיתי ואמרתי שהם נהרגו ב'קרב יריות' במקום ירי. כתבתי לרב ליאו די התנצלות כדי לוודא שהוא יודע שאנחנו מתנצלים על כל כאב נוסף שעלול לגרום אוֹתוֹ".

משפחת די פגשה את המושתלים שניצלו בזכות האם לוסי

משפחת די פגשה את המושתלים שניצלו בזכות האם לוסי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כזכור, במהלך הפיגוע שהתרחש באפריל מחבל ירה לעבר רכבם של משפחת די שהיו בדרכם לטיול בבקעת הירדן, רצח את את האחיות מאיה ורינה הי"ד ופצע אנושות את לוסי, שכבור זמן נפטרה מפצעיה. משפחת די החליטה לתרום את איבריה של לוסי ולהציל חיים נוספים.