סערת "מעלה אליהו" הרב לאו יוצא להגנת ישיבת מעלה אליהו: "למאבק הזה יש מחיר כבד"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פרסם מכתב בו הוא מביע את תמיכתו בישיבת "מעלה אליהו": "חייב להביע את רחשי לבי לתופעה שלצערי, מתרחבת לא רק בתל אביב אלא במקומות נוספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 15:11 כו באייר התשפג

הרב לאו יוצא להגנת ישיבת מעלה אליהו: "למאבק הזה יש מחיר כבד"
הרב דוד לאו | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת "ישיבת מעלה אליהו": לפני כחודש וחצי פרסמנו על מאבק ציבורי של תושבים בתל אביב ובתוכם סגני ראש העירייה נגד הקמת מבנה חדש לישיבה הגבוהה "מעלה אליהו" באזור כיכר המדינה. לאחר דיונים שנערכו בעירייה, ראש העיר רון חולדאי, הורה לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי ולהציע חלופות נוספות. בעקבות כך, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו פרסם היום (ד') מכתב בו הוא מביע את תמיכתו בישיבה. 

"כמו רבים אני עוקב אחר מסע ההכפשה שמנהלת קבוצה קיצונית כנגד הישיבה הנפלאה שלכם, פתח הרב לאו את מכתבו, "כיליד תל אביב, אני חייב להביע את רחשי לבי לתופעה שלצערי, מתרחבת לא רק בתל אביב אלא במקומות נוספים".

צילום: הרבנות הראשית לישראל

"עליהם לדעת שלמאבק נגד הישיבה ונגד תורת ישראל יש מחיר"

הרב הראשי הוסיף ציין כי שורשו של המאבק נגד הישיבה נובע מההתנקות של קבוצות בעם ישראל מהתורה. "שורש הבעיה טמון בשאלה העקרונית מהו מעמדה של התורה בעם ישראל. יש כאלה הרואים בהתנתקות מהמקורות ערך, לדעתם התורה היא ענין פרטי והארץ תנהג על יסוד ככל העמים בית ישראל. אולם אנו יודעים שאין עם ישראל אומה בלא תורתה, זו ייחודיותנו וזהו סוד קיומנו. יש כאלה הרואים בהתנתקות מהמקורות ערך, לדעתם התורה היא ענין פרטי והארץ תנהג על יסוד ככל העמים בית ישראל. אולם אנו יודעים שאין עם ישראל אומה בלא תורתה, זו ייחודיותנו וזהו סוד קיומנו".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

בסיום מכתבו' כתב הרב הראשי כי למאבק נגד הישיבה יש מחיר. "עליהם לדעת שלמאבק נגד הישיבה ונגד תורת ישראל יש מחיר של ניתוק מהעם היהודי ומארץ ישראל. ההיסטוריה של עם ישראל מראה שלשנאת חינם יש מחיר כבד והתשובה לכך היא אהבת חינם. הגבירו חיילים לתורה ויהא שם שמים מתאהב בפעלכם".