במשרד התחבורה מסכמים את מבצע הילולת רשב"י במירון: "עמדנו בהבטחתנו"

הצללות בתחנות ההמתנה לאוטובוסים, אוהלי התרעננות, פינות החתלה ותאי נוחיות. במשרד התחבורה מסכמים כעת את המבצע התחבורתי בהצלחה מרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 18:58 יט באייר התשפג

במשרד התחבורה מסכמים את מבצע הילולת רשב"י במירון: "עמדנו בהבטחתנו"
צילום: דוברות

"למרות החששות הרבות, האירוע הגדול והחשוב של הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון עבר בשלום ובהצלחה" סיכמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב את מבצע הסעת ההמונים להילולת רשב''י במירון . "על אף הקולות הרבים שקראו לבטל את האירוע, החלטנו לקיים אותו כסדרו תוך הפקת לקחים מהאירוע הקודם ונקיטת כל הצעדים הנחוצים להבטחת שלום החוגגים - ועמדנו בהבטחתנו". הוסיפה רגב.

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה הרב אורי מקלב הוסיף ואמר כי "הצלחת הפרוייקט היתה בזכות השקעה רבה של עשרות עובדי משרד התחבורה ומאות עובדי החברות המפעילות שעזבו את משפחתם בימים האחרונים ופעלו ברחבי הארץ להצלחת האירוע".

כזכור, על פי המלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון הוגבל מספר השוהים בהר. בהתאם לכך, השהיה התאפשרה אך ורק ברכישת כרטיס נסיעה מראש. עם פתיחת מערך מכירת הכרטיסים על ידי משרד התחבורה, נרכשו כשישים אלף כרטיסים כבר בשעה הראשונה, ובסה''כ לאורך כל ימי המכירה נרכשו מאה ושישים אלף כרטיסים מתוכם 100 אלף לתחבורה הציבורית. 

צילום: דוברות

הזמנת הכרטיסים נועדה להבטיח לנוסעים את מועד הנסיעה הרצוי עבורם והעניקה למפעילי התחבורה הציבורית אפשרות להיערך כראוי למספר ההסעות הנדרש בכל שעת נסיעה. המודל הוכיח את עצמו כיעיל ואפשר להעניק שירות מיטבי לנוסעים.  במהלך כל שעות של ההילולה, הפעיל משרד התחבורה מערך היסעים נרחב למירון מ-20 מוקדי יציאה ברחבי הארץ.  

בהנחיית שרת התחבורה (תא"ל במיל') מירי רגב וכחלק מהפקת הלקחים משנים קודמות, משרד התחבורה שידרג בצורה משמעותית את חניוני האוטובוסים; השנה נפרשו הצללות בתחנות ההמתנה לאוטובוסים, הוצבו אוהלי התרעננות, פינות החתלה ותאי נוחיות, ועמדות לחלוקת שתיה. במשך כל זמן ההילולא, עמדו לרשות ציבור באי ההילולא, דיילים וסדרנים של משרד התחבורה שבאדיבות רבה סייעו לנתב את הנוסעים לחניונים והטרמינלים המתאימים, וחילקו מפות התמצאות.  

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הפעילה חדר מצב מיוחד בהר מירון מצויד בטכנולוגיות מתקדמות, בראשות מנהל הרשות, רן שדמי, במטרה להעניק מענה מיידי בכל רגע נתון לניהול האירוע בזמן אמת. חדר המצב אויש בדרג ניהולי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ובנציגי החברות המפעילות את התחבורה הציבורית. כל מוקדי היציאה של קווי האוטובוסים והטרמינלים השונים אוישו גם הם בנציגי משרד התחבורה על מנת לוודא את העמידה בלוחות הזמנים ובכדי לספק מענה בזמן אמת להתרחשויות בשטח.

מערך קווי שירות של קווי אוטובוסים ישירים למירון הופעל מ-20 מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ, ולאור ההצלחה בוחנים במשרד התחבורה הוספת יעדים בערים נוספות בשנה הבאה. כמו כן, נרשמה הפחתה בעומסים בדרך חזור הודות לשירות הרכבות המתוגבר מכרמיאל שהפעיל משרד התחבורה.