"סגירת מעגל": אלמוג כהן שיתף כי המחבל היה מעורב ברצח קרובות משפחתו

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית שיתף כי אחד הבכירים בג'יהאד שחוסלו בעזה, היה מעורב בפיגוע בו נרצחו קרובות משפחתו, טלי חטואל ובנותיה, הילה, הדר, רוני ומירב הי"ד: "מודה לרוה"מ ולשר הביטחון על סגירת החשבון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 10:09 יח באייר התשפג

"סגירת מעגל": אלמוג כהן שיתף כי המחבל היה מעורב ברצח קרובות משפחתו
אלמוג כהן, מתנצל ומסתייג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך הלילה (ג') הודיע צה"ל כי יצא למבצע "מגן וחץ" בעזה, במהלכו חיסל שלושה בכירים מהג'יהאד האסלאמי. אחד הבכירים שחוסלו הוא מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, ג'אהד ע'נאם, שבין היתר היה בין האחראיים לביצוע הפיגוע הירי בציר כיסופים בו נרצחו טלי חטואל ובנותיה, הילה הדר רוני ומירב הי"ד. בעקבות החיסול, חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן, שיתף הבוקר כי חטואל הייתה קרובה משפחתו ואמר כי היום נסגר המעגל.

"סגירת מעגל אחרי כ 20 שנים"

"לא אשכח את היום הארור ההוא", פתח כהן את דבריו, "היום שבו השמיים היו שחורים, קרובת משפחתי היקרה טלי חטואל הי"ד נרצחה באכזריות בלתי נסבלת עם בנותיה הילה הדר רוני ומירב הי"ד, ללא שום סיבה, רק על היותם יהודים, משפחה שלמה נמחקה בידי האויבים הארורים. מאז משפחתנו כבר אינה אותו דבר".

חבר הכנסת הודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר הביטחון, יואב גלנט לאחר שבשבוע האחרון ביקר את התנהלותם הביטחונית. "אמש בזכות מבצע מדויק של צה"ל חוסל המחבל שתכנן, הכווין וסיפק את הנשקים לרצח האכזרי והביא לסגירת מעגל אחרי כ 20 שנים. אני מודה לרוה"מ ולשר הביטחון על סגירת החשבון. תודה".

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

המשבר עם עוצמה יהודית בדרך לסיומו? "מדובר בהתחלה יפה"

בימים האחרונים חברי הסיעה החרימו את ישיבות הממשלה וההצבעות בשל התנגדותם למדיניות הביטחונית של בכיריה, והמתיחות בין חברי הסיעה, ובראשם יו"ר המפלגה בן גביר, לבין הממשלה החריפה. אולם היום, עקב פעילות צה"ל ברצועה במסגרת מבצע "מגן וחץ", נראה שהמשבר הגיע לסיומו.

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי בירך את נתניהו ואמר: "מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה", לדבריו: "מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה". גם חבר הכנסת אלמוג כהן, שפתח לשכה בשדרות לאחר מתקפת הטילים על יישובי העוטף בשבוע שעבר, הודיע כי הוא סוגר את לשכתו בעיר ויחזור להצבעות, לאחר כשבוע ימים בהם נמנע מלהשתתף בהן.