פרסום ראשון לא מחכה לנתניהו: פינדרוס הגיש חוק חינוך חינם בגילאי 0-3

חבר הכנסת יצחק פינדרוס ממפלגת יהדות התורה הגיש השבוע חוק חינוך חינם לפעוטות והוא מתעקש שהנושא יכנס לתקציב המדינה | נתניהו התחייב לנושא - אבל לא ברור מתי זה יקרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/02/23 10:48 יט בשבט התשפג

לא מחכה לנתניהו: פינדרוס הגיש חוק חינוך חינם בגילאי 0-3
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מקדם את חוק חינם: עם חזרתו לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, חבר הכנסת משה פינדרוס ממפלגת יהדות התורה מקדם את החוקים בהם תמך בכנסות הקודמות ולחדשות כיפה נודע כי הח"כ הגיש הצעת חוק לחינוך חינם לפעוטות בגילאי אפס עד שלוש.

הבטחת בחירות של נתניהו

אמנם מדובר בהבטחת בחירות של נתניהו שאף נכנסה לקווי היסוד של הממשלה אך לאחרונה צצו דיווחים על כך שנתניהו שוקל לחכות עם חינוך חינם לפעוטות, על כל צרה שלא תבוא פינדרוס הגיש השבוע חוק משלו בנושא והוא נחוש לקדם את הנושא בתקציב המדינה הקרוב.

ח"כ פינדרוס, לא מחכה לנתניהו

ח"כ פינדרוס, לא מחכה לנתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מעונות לפעוטות עולים הון עתק בישראל, החל מ-2,300 שקלים חדשים לחודש בגנים שמפוקחים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ועד 4,000 שקלים חדשים לחודש במעונות יום פרטיים. יש להדגיש כי מספר המקומות בגנים המפוקחים מוגבל, לכן בפני ההורים עומדות שתי ברירות קשות: לרשום את ילדיהם למעון פרטי ולקרוס תחת הנטל הכלכלי או לחילופין לוותר על שליחת הפעוט ובכך למנוע ממנו את זכות היסוד והסביבה התומכת לה הוא זקוק.

"מחייבת את המדינה לספק לימוד חינם לפעוטות שהוריהם מעוניינים בכך"

"המצב הקיים מגדיל פערים חברתיים-כלכליים ויוצר חוסר שוויון הזדמנויות לפעוטות כבר בתחילת חייה" נכתב, "ובשלב משמעותי בהתפתחותם. על המדינה מוטלת החובה לאפשר שוויון הזדמנויות בחינוך, שוויון אשר ניתן לקדם רק על ידי מתן חינוך חינם נאות לפעוטות. יודגש שהצעת החוק אינה מחילה חובת לימוד על הפעוטות, אלא מחייבת את המדינה לספק לימוד חינם לפעוטות שהוריהם מעוניינים בכך".