סרטון גזעני באולפנה "לא נקבל הטפות מוסר צבועות על אהבת ישראל מלפיד וחבריו"

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', מגיב לסרטון הגזעני שפרסמו בנות אולפנה בירושלים: "כואב ופוגע ואין לו מקום. נקודה", ומבקש לא לקבל הטפות מוסר מיו"ר האופוזיציה: "שימוש ציני ומרושע בסרטון כדי לפלג ולסכסך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/23 20:18 כב בניסן התשפג

"לא נקבל הטפות מוסר צבועות על אהבת ישראל מלפיד וחבריו"
השר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

תלמידות באולפנת חורב שבירושלים יצרו סרטון גזעני והומוריסטי לכבוד ההכתרה שקיימו בחודש אדר, תחת הכותרת "אם האולפנה הייתה מזרחית". "הציונות הדתית מאמינה בשילוב כלל ישראלי, במשפחות, בקהילות ובמוסדות החינוך המפוארים שלה", הגיב הערב (ה') לסרטון שהוסר, יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ'.

"לא נקבל הטפות מוסר צבועות על אהבת ישראל מלפיד וחבריו"

את תגובתו צייץ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו: "הסרטון המדובר שהפיקו השמיניסטיות של אולפנת חורב כחלק מאירועי הפורים רע, כואב ופוגע ואין לו מקום. נקודה", קבע, והוסיף: "מהיכרותי עם האולפנה, עם הצוות החינוכי ועם העשיה החינוכית שנעשית בו יום יום שעה שעה, אני משוכנע שהוא אינו משקף את הלך הרוח, האמונה או העשיה של האולפנה". השר כתב כי שוחח הערב עם ראש האולפנה "ואני סמוך ובטוח שהאירוע ילמד, הלקחים יופקו ומה שצריך להיות מתוקן יתוקן בעבודה חינוכית יסודית".

בדבריו התייחס גם ליו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד: "לפיד וחבריו עושים שימוש ציני ומרושע בסרטון כדי לפלג ולסכסך את המחנה הלאומי וכדי לנגח את הציונות הדתית ולהחליש אותה. לא נקבל הטפות מוסר צבועות על אהבת ישראל מלפיד וחבריו שלא מפסיקים להסית ולחרחר ריב ומדון".

"גזענות היא דבר מגונה, נקודה. אך כך גם הניסיונות לפלג"

חברו למפלגה של סמוטריץ', חבר הכנסת אוהד טל, הגיב אף הוא לסרטון: "כמזרחי גאה ברשימת הציונות הדתית, יכול לומר כי ביטויים של גזענות אפשר למצוא בכל מגזר. הניסיון להפוך כל שטות חסרת טעם שמישהו עושה או אומר למרכז סדר היום ובאמצעות זה לשסות אותנו אחד בשני הוא איוולת ומעשה לא ראוי. גזענות היא דבר מגונה, נקודה. אך כך גם הניסיונות לפלג".