הלם: אסף זמיר ומאיה ורטהיימר בהחלטה דרמטית

בעקבות ההחלטה של נתניהו לפטר את גלנט, קונסול ישראל בניו יורק החליט להגיש את התפטרותו ולא לייצג את ממשלת ישראל, המשמעות היא שזמיר ומאיה ורטהיימר יחזרו ארצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 00:24 ה בניסן התשפג

הלם: אסף זמיר ומאיה ורטהיימר בהחלטה דרמטית
אסף זמיר ומאיה ורטהיימר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההחלטה החריגה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפטר הערב (א') את שר הביטחון, יואב גלנט, מכה גלים גם מעבר לים. קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר, שמתגורר בעיר הגדולה יחד עם אישתו, השחקנית מאיה ורטהיימר ובתם אסיה, החליט להתפטר מתפקידו. "אני מתפטר", הודיע זמיר בעמוד הטוויטר שלו.

לפיד: "שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית"

מי שמינה את זמיר, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מסר הערב כי "פיטוריו של שר הבטחון, יאב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בבטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בבטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הבטחון. נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לבטחון מדינת ישראל".

השרה אורית סטרוק התייחסה למצב ואמרה ברשת ב': ''אני מאוד מאוכזבת ששר הביטחון לא מטפל בבעיית הסרבנות בצבא ובמקום זה הוא בוחר להיכנע למצב הזה, עצירת החקיקה בנסיבות האלה תהיה טעות. אני שמחה לראות שרוב חברי הקואליציה מסכימים עם זה וממשיכים עם תהליך החקיקה כמו שהתחייבנו לציבור''.