נציגי שלטון מקומי ביו"ש: "להצטרף למאבק נגד החקיקה הדורסנית"

148 סגני ראש עיר, ממלאי מקום של ראשי הערים וחברי מועצה חתמו על קריאה מטעם השלטון המקומי נגד הרפורמה המשפטית: "בחרדה רבה, אנו משקיפים על מקבץ השינויים המקודמים שיש בהם כדי לחסל הישגים ציבוריים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/23 17:57 ד בניסן התשפג

נציגי שלטון מקומי ביו"ש: "להצטרף למאבק נגד החקיקה הדורסנית"
הפגנה באפרת נגד הרפורמה המשפטית | , צילום: Gershon Elinson/Flash90

148 סגני ראש עיר, ממלאי מקום של ראשי הערים וחברי מועצה חתמו על קריאה מטעם השלטון המקומי נגד מה שהם מכנים "ההפיכה המשטרית".

את הקריאה יזמו סגן ראש העיר רמת גן רועי ברזילי וסגנית ראש העיר תל אביב מיטל להבי, ועם שלל החותמים נמנים גם נציגים מיהודה ושומרון: משה אופיר ממועצת אלפי מנשה ונאוה כץ ממועצה מקומית אפרת שכיהנה בעבר במועצה ואף התמודדה לפני כשנתיים על ראשות מפלגת העבודה. גם חברת מועצת ניר גיל גלים, נאוה לוי, חתומה על הקריאה.

"משמעותם דה-פקטו היא הפיכה משטרית"

יוזמי הקריאה מתחייבים, כשליחי ציבור, לקיים את פסיקות בג"צ בכל מצב בו תהיה התנגשות בינן לבין החלטות הממשלה. "אנו חברות וחברי מועצות הערים, הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות, וביננו ראשי ערים, סגני ראשי ערים וממלאי מקום, אנשי השלטון המקומי והתאגידים העירוניים בישראל, מביעים בזאת את דאגתנו הגדולה מההשלכות הקשות של מהלכי מפלגות הקואליציה בכנסת", הם כותבים בקריאה הנוקבת, "מהלכים אלו, על אופן התנהלותם ועל תוכנם, פוגעים קשות בתשתית הדמוקרטיה בישראל ומשמעותם דה-פקטו היא הפיכה משטרית". 

"אנו", כותבים נציגי ובכירי השלטון המקומי, "שנבחרנו כדי לשרת את הציבור על גווניו ומאפייניו, ולקדם סדר יום מקומי השואב את ערכי היסוד שלו ממורשת הערכים הדמוקרטיים וההומניסטיים המעוגנים במגילת העצמאות, רואים עצמנו מחויבים לשרת נאמנה את כלל תושבינו באשר הם ולשמור על זכויותיהם ללא הבדל גזע, דת, מגדר ונטייה מינית. לא נאפשר פגיעה כלשהי בערכים הדמוקרטים מצד השלטון המרכזי. בחרדה רבה, אנו משקיפים על מקבץ השינויים המקודמים שיש בהם כדי לחסל הישגים ציבוריים וקידמה שהושגו בעמל רב".

"להצטרף למאבק המתרחב נגד החקיקה הדורסנית ולמען הדמוקרטיה"

במכתב, נציגי הרשויות המקומיות קוראים לעצור מידית את כל הליכי החקיקה "שיש בהם כדי להשפיע על שיטת המשטר בישראל ועל מערכת יחסי הכוחות בין הרשות המחוקקת, השופטת והמבצעת ובין יחסי השלטון המרכזי לשלטון המקומי".  

"במידה ויימשכו הליכי החקיקה", מתריעים נציגי הרשויות המקומיות, "אנו כנבחרי ציבור, לא נשב בשקט. נפעל, נעודד ונביא את ציבור בוחרינו לפעול בכל האמצעים ולהצטרף למאבק המתרחב נגד החקיקה הדורסנית ולמען הדמוקרטיה".