לפיד בהצהרה מפתיעה: "מקבל את מתווה הנשיא"

ראשי האופוזיציה התכנסו הערב על מנת למסור הצהרה בעקבות מתווה הנשיא, גנץ ולפיד הודיעו: "מקבלים את המתווה. במלחמת אחים יהיו רק מפסידים"| ליברמן תוקף את החרדים: "ברור שהמנוע העיקרי לכל החקיקה המטורללת הזו, הן מפלגות ש"ס ויהדות התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 19:21 כג באדר התשפג

לפיד בהצהרה מפתיעה: "מקבל את מתווה הנשיא"
יאיר לפיד, צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בהצהרה ביחס ל"מתווה הנשיא": בהצהרה משותפת היום (ה') הגיבו ראשי האופוזיציה למתווה אותו הציג הנשיא הרצוג אמש. לפיד וגנץ הודיעו כי הם מקבלים את המתווה, ליברמן תקף את המפלגות החרדיות, ומרב מיכאלי אמרה כי תסכים לדון במתווה.

לפיד: "הוא לא מה שרצינו, אבל הוא פשרה הוגנת"

לפיד פתח ואמר "המתווה שהציג אתמול הנשיא הוא לא מושלם, הוא לא מה שרצינו, אבל הוא פשרה הוגנת שמאפשרת חיים משותפים". לאחר מכן תקף את הממשלה על דחיית המתווה, "לממשלה לקח אתמול 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. הם אפילו לא טרחו ללמוד אותו. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל" כך אמר יושב ראש האופיזציה.

"אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים. אני יודע שיש בליכוד אנשים שלא יתנו לזה לקרות. הם יודעים מה מונח על הכף. הם יודעים שמנהיגים לא שותקים ברגעים קשים". כך אמר לפיד והוסיף, "כל מה שמעניין את הקואליציה זה אמוק חקיקה שמפרק אותנו מבפנים".

גנץ

גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בני גנץ: "מתווה הנשיא לא אידיאלי, אבל ריאלי"

 יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי, "מתווה הנשיא הדליק את האור למשך דקות ספורות - ולא חלפו כמה רגעים, עד שנטרקה הדלת. אני קורא מכאן לנתניהו ולכל סיעות הקואליציה, לגלות מנהיגות, להסתכל על המציאות - ולעצור".

גנץ פנה לחבריו לקואליציה בדרישה שיקבלו את המתווה כמות שהוא: "כל מי שכאן, צריך גם להגיד בפה מלא, שהוא מקבל את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כהסכמה ששומרת על הדמוקרטיה ושומרת על עם ישראל". לדבריו, "זהו לא מתווה אידיאלי - אבל הוא מתווה ריאלי" שר הביטחון לשעבר התייחס גם למצב הביטחוני וטען שמול האתגרים ביטחוניים "אנו חייבים לצופף שורות - ונתניהו ושותפיו מפרקים אותן לגורמים".

ליברמן

ליברמן צילום: ללא

ליברמן תוקף את המפלגות החרדיות 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן נמנע מהצהרה רשמית ביחס למתווה הנשיא, ותקף בנאומו את המפלגות החרדיות: "היום ברור שהמנוע העיקרי לכל החקיקה המטורללת הזו, הגורם הנוקשה ביותר, הקיצוני ביותר שלא מוכן לשום פשרה הן מפלגות ש"ס ויהדות התורה", כך אמר.

"המסקנה שלי היא ברורה - אם לא נפריד בין דת למדינה לא תהיה לנו מדינה", אמר יושב ראש ישראל ביתנו, לדבריו: "ההתעקשות של יהדות התורה על פסקת ההתגברות נועדה רק לדבר אחד, להבטיח בחוק התחמקות של צעירים חרדים מהחובה לשרת בצה"ל או בשירות האזרחי והצורך לצאת לעבוד"

מרב מיכאלי: לא מושלם אך מוכנה לדון במתווה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תקפה את הקואליציה: "ביד אחת הם מאיימים במלחמת אזרחים וביד השנייה דוחפים למלחמה כזאת - מסיתים, משקרים, מחוקקים באופן חד צדדי ובדורסנות. תפסיקו לפעול בצורה אלימה כלפי כולנו"

"המתווה רחוק מלהיות מושלם" אמרה מיכאלי, "אבל אנחנו מוכנות לדיון במתווה כנקודת מוצא שאותה נשפר להסדר שמבטיח את הדמוקרטיה שלנו. עד שזה לא יקרה - המחאה לא תיפסק".

מרב מיכאלי,

מרב מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90