בעקבות המעצרים המנהליים: הפגנות מול ביתם של סמוטריץ' ובן גביר

שניים מהעצורים במהומות בחווארה, אחד מהם קטין, שוחררו על ידי בית המשפט ונעצרו מיידית למעצר מנהלי מה שגורם לזעם בימין. הפגנות מתארגנות מול ביתם של בן גביר וסמוטריץ' | בן גביר: "אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 21:13 ט באדר התשפג

בעקבות המעצרים המנהליים: הפגנות מול ביתם של סמוטריץ' ובן גביר
השרים בן גביר וסמוטריץ', הלחץ בימיןם גובר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלחץ על השרים מתגבר: בתקופה האחרונה, סביב המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, מתגברת גם המתיחות בין צה"ל ותושבי יו"ש. בתחילת השבוע עצר צה"ל מספר תושבים לאחר ההתפרעויות בכפר חווארה, שם שרפו המתפרעים בתים ומכוניות של תושבי הכפר. היום (ה') לאחר שבית המשפט הורה על שחרורם של שניים מהעצורים, נעצרו השניים בשנית למעצר מנהלי בן ארבע חודשים. הדבר גורם לתסיסה בימין ופעילים יפגינו הערב מול בתיהם של השרים סמוטריץ' ובן גביר.

צפו: שוטרים עוצרים מפגינים מלהגיע לביתו של בן גביר

המשטרה מונעת הגעת מפגינים לביתו של בן גביר צילום: ללא

הפגנות מול ביתם של סמוטריץ' ובן גביר

בעקבות המעצר המנהלי של השניים, התסיסה בימין מתגברת ובמודעה שהופצה תחת הכותרת "יותר גרועים מממשלת בנט" נכתב: "14 נרצחים בחודשיים, אפס הרתעה ו2 מעצרים מנהליים ליהודים בלבד". בהמשך המודעה נכתב על הפגנות שמאורגנות הערב מול ביתם של שני השרים: "איתמר ובצלאל נכשלתם" נכתב.

דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער.   למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית.  אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת

כרזת ההפגנה נגד סמוטריץ' ובן גביר | צילום: ללא

בן גביר ידרוש הבהרות משר הביטחון וראש הממשלה

בן גביר עצמו הגיב למעצר המנהלי של השניים וכתב כי יפנה בעניין לשר הביטחון גלנט שאישר את המעצר וגם לראש הממשלה: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער. למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית".

עימות בין מתיישבים לצה"ל השבוע צילום: ללא

מפגינים מול ביתו של סמוטריץ

מפגינים מול ביתו של סמוטריץ' צילום: אברהם שפירא

המשטרה חוסמת את הגישה לביתו של בן גביר

עשרות תושבים נוספים שהיו בדרכם להפגין מול ביתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נחסמו בידי כוחות משטרה שבישרו להם כי "ההפנה לא מאושרת". תושבים בשטח מדווחים כי בנסיון למנוע את המחאה מול ביתו, הציב בן גביר כוחות משטרה גדולים שפרסו מחסומים בכל היציאות סביב קרית ארבע לכיוון גבעת האבות, ומונעים מאזרחים את הגישה למקום.

המחסום המשטרתי ליד ביתו של בן גביר

המחסום המשטרתי ליד ביתו של בן גביר צילום: ללא

השר בן גביר פנה למשטרה: "אפשרו להפגין מול בית"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה למשטרה וביקש לאפשר להפגין מול ביתו. לדברי השר: "כפעיל ימין הפגנתי עשרות פעמים מול בתים של אנשי ציבור, וזכות ההפגנה היא זכות יסוד. כל עוד אין התפרעויות ואין חסימת ציר, אקבל את המפגינים בזרועות פתוחות ובכיבוד. מודה למשטרה שמבקשת לשמור על פרטיותי ועל ילדיי, אבל טוב שגם ילדיי יחשפו למחאות בחברה הישראלית, בפרט שאין יותר מוצדקת ממחאה נגד צווים מנהליים בלי משפט וראיות שעליהם חתם היום שר הביטחון".