צבע אדום בדרום: כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בנחל עוז לאחר שרקטה נורתה מרצועת עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל | מהמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי לאחר בדיקה, לא אותרו נפילות בשטחי המועצה ולא נגרם נזק לגוף ולרכוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/23 19:00 כ בשבט התשפג

צבע אדום בדרום: כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה
ירי לעוטף עזה. ארכיון, צילום: רונית פרקש

ירי מעזה: כיפת ברזל יירטה הערב (מוצאי שבת) רקטה ששוגרה מרצועת עזה לכיוון ישראל. התרעת צבע אדום הופעלה באזור נחל עוז במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. מהמועצה נמסר כי לאחר בדיקה, לא אותרו נפילות בשטחי המועצה. עוד נמסר כי אין נזק לגוף או נזק לרכוש.

בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס מחר לדיון בעקבות פיגוע הדריסה בשכונת רמות שבירושלים, בו נרצחו שלושה בני אדם, שני האחים יעקב ואשר פלאי ואלתר שלמה  לדרמן. השרים יבחנו צעדים נוספים במזרח ירושלים, וגם בהיערכות להסלמה כחודש לפני הרמדאן.

בן גביר בזירה: "אנחנו נלך להערכת מצב, ברור לי שהצעדים לא מספיקים"

עם הגעתו לזירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות, אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כי "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד, אנחנו מתפללים על האחרים אין אירועים יותר קשים מזה. אני קודם כל מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי לאטום את בית המחבל, הנחתי את המשטרה לשים מחסומים סביב עיסאוויה ולבדוק כל רכב שעובר בשכונה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר הוסיף על הצעדים אותם ביקש להוסיף: "רציתי לעשות סגר מלא אבל יש על זה שאלה משפטית, המשטרה פורסת מחסומים אנחנו הולכים להערכת מצב, ברור לי שהצעדים לא מספיקים". בן גביר הוסיף כי: "אני רוצה עונש מוות למחבלים ושבוע הבא נביא חוק נשק, יש עוד הרבה דברים לעשות חייבים לפעול בנחישות ותקיפות כדי להגן על הילדים שלנו".

השר לביטחון לאומי  סיים ודרש צעדים קשים יותר: "ריבונו של עולם יש כבר פיגועים. לכן בחרו בנו ואנחנו צריכים פתרונות, אני רוצה להשיג הרתעה. לאחר דבריו הקיפו את השר עשרות אנשים זועמים שניסו להבין מה צעדי הממשלה. להם אמר השר: "אני מחוייב לכף מחוייב לילדים שלכם, שחררתי כבר 17,000 כלי נשק".