טרגדיה כפולה: שני האחים למשפחת פלאי נרצחו בפיגוע בשכונת רמות

במהלך השבת, נקבע מותו של אשר פלאי בן ה-8, אחיו של יעקב בן ה-6 שנרצח גם הוא בפיגוע הקשה בשכונת רמות | אביהם, אברהם מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/23 18:29 כ בשבט התשפג

טרגדיה כפולה: שני האחים למשפחת פלאי נרצחו בפיגוע בשכונת רמות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחבל ביצע אתמול (ו') פיגוע דריסה בשכונת רמות בירושלים, ורצח שלושה אזרחים, אלתר שלמה  לדרמן והאחים יעקב ישראל בן ה-6, ואחיו, אשר בן ה-8 פלאי הי"ד. בפיגוע נפצעו עוד שלושה בני אדם. הלוויתו של יעקב פלאי התקיימה אתמול, לפני כניסת שבת, והלוויתיהן של אשר ואלתר שלמה יתקיימו הלילה בהר המנוחות. אביהם של שני האחים, אברהם, מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הקשה: "נקמה עכשיו"

המערכת הפוליטית הגיבה לפיגוע הקשה. מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסמו הודעה בה נכתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מייד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל. רה"מ נתניהו החליט לפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה צייץ בחשבון הטוויטר וכתב כי "שוב ערב שבת. שוב זעקות כאב ואבל. שוב ילדים. שוב טליתות. תנחומיי למשפחה שאיבדה את היקר מכל. מייחל בכל ליבי להחלמתם המהירה של הפצועים. מחזק את ידי כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל ובע"ה יגבו מחיר מכל מי שאיפשר, עודד ולקח חלק בזוועה הלא אנושית הזאת".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: כבאות והצלה ארצי

"את הטרור מנצחים ביד קשה ובאגרוף ברזל"

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית כתב כי "הלב נשבר לראות את התמונות מהפיגוע הנורא, ילדים ומבוגרים עם בגדי השבת שנרצחים ונפצעים. מחבל שקם ויוצא לרצוח כמה שיותר ילדים יהודים, גם בזירה הזו המחבל חוסל על ידי אזרחים חמושים שמנעו אסון כפול. את הטרור מנצחים ביד קשה ובאגרוף ברזל. נקמה עכשיו".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראש הממשלה, יצחק גולדקנופף הגיב לאירוע וכתב כי "ערב שבת קשה וכואב כשמחבל בן עוולה חדור שנאה ורוע פוגע באזרחים תמימים ובילדים קטנים במטרה לרצוח נפשות. אני מבקש מאחינו בית ישראל לעצור לרגע את ההכנות לשבת ולשאת תפילה לרפואת הפצועים. אני מודה לכוחות הבטחון שניטרלו את המחבל. אסור לתת לטרור הפלסטיני להרים ראש, יש לנהוג ביד קשה ובתקיפות מול המפגעים ושולחיהם"