הרב של המשטרה בקריאה חריגה: בואו עם נשק לבית הכנסת בשבת

הרב רמי ברכיהו קרא למנהיגי ציבור הדתי להורות שלכל מי שיש לנשק יוכל לשאת אותו בשבת בעקבות הפיגוע בנווה יעקב: "השכונות הדתיות ובתי הכנסת יכולים לשמש כר נרחב לפעולות טרור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 13:59 יז בשבט התשפג

הרב של המשטרה בקריאה חריגה: בואו עם נשק לבית הכנסת בשבת
הרב רמי ברכיהו, צילום: דוברות משטרה

בעקבות המצב הביטחוני, הנחה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר את האגף לרישוי כלי ירייה להאיץ מתן את תהליכי הרישיונות לנשק אישי מכ-2,000 רשיונות לכ-10,000 רשיונות בחודש, באופן שייתן מענה במקרה של אירוע ביטחוני ויתרום לחיזוק תחושת הביטחון האישי. מדובר עליה של כ-500% במתן רישיונות לנשק. בתוך כך, הרב ראשי של המשטרה, הרב רמי ברכיהו, קרא  היום (ד') למנהיגי הציבור הדתי והחרדי להורות שלכל מי שיש לנשק - יוכל לשאת בשבת. 

"כל מי שיש לו רישיון לנשק - שיישא עמו את הנשק בשבת בפרט בזמני התפילות"

"בעקבות אירוע הטרור הקשה בשכונת 'נווה יעקב' בירושלים שאירע בליל שב"ק פרשת 'בא', ולמצער בו נהרגו שבעה בני אדם הי"ד, אנו למדים שהשכונות הדתיות ובתי הכנסת יכולים לשמש כר נרחב לפעולות טרור, כאשר אירוע זה מצטרף לפיגועי הטרור שאירעו בעיר בני ברק ובעיר אלעד בשנה שעברה" כתב  הרב ברכיהו במכתב ששלח לרבני הקהילות.

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "בהמשך להתייעצות עם גדולי הדור שליט"א, ובהמלצת הגורמים המקצועיים של המשטרה, אני פונה לרבני ישראל שינחו בקהילותיהם שכל מי שיש לו רישיון לנשק שיישא עמו את הנשק בשבת בפרט בזמני התפילות בבתי הכנסת. כמו כן, ראוי שבכל בית כנסת יהיה פלאפון כשר שניתן יהיה להתקשר למשטרה אם חלילה מתרחש  אירוע חירום. כמובן שבכל אירוע חשש לפיקוח נפש יש להתקשר למשטרה למספר 100 גם בשבת".