בן גביר הפסיק את ההטבה של המחבלים: "מה זה, שכונת התקווה בכלא?"

השר לביטחון לאומי מתרעם על המאפיות הפועלות בשני בתי כלא ביטחוניים, ומבהיר כי בכוונתו לפעול "נגד הטבות ותפנוקים למחבלים הכלואים בישראל" | בשיחה סגורה הוא נשמע אומר: "מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/23 08:05 י בשבט התשפג

בן גביר הפסיק את ההטבה של המחבלים: "מה זה, שכונת התקווה בכלא?"
בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר הורה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשירות בתי הסוהר להוציא את החיילים בשירות סדיר מאגפי המחבלים. הבוקר (ד') מגיע צעד נוסף של השר, והפעם הוא נוגע בתנאי הכליאה של המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. 

"מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו"

בן גביר הורה לסגור מאפיות פיתות בבתי הכלא הביטחוניים "רימון" ו"קציעות", שהופעלו על ידי מחבלים הכלואים בבתי הכלא הללו וסיפקו פיתות טריות למחבלים בכלא. מלשכתו נמסר כי "מדיניות השר היא שיש למנוע הטבות ותפנוקים למחבלים הכלואים בישראל, למנוע מהם 'הטבות' שניתן למנוע על פי חוק ובוודאי שיש למנוע מהם זכויות שמשום מה יש רק למחבלים ולא לאסירים פליליים".

ב"ישראל היום" פורסמו דברים שאמר בן גביר בשיחות סגורות, ונראה כי השר לא מרוצה מהמצב הקיים: "מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו", אמר. על פי הדיווח הדברים לא הוכחשו על ידי בן גביר, שעוד אמר באותה שיחה:  "מה זה, שכונת התקווה בכלא?", ובנוסף: "לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?".

בסביבת השר טוענים כי בכוונתו להביא לדיון בקבינט את דו"ח קעטבי, שבו מופיעות לפחות 20 המלצות כיצד ניתן להחמיר את תנאי המחיה של המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.