סמוטריץ' הגיב למיליארדר שאיים לעזוב את הארץ: "שלח את המספר"

ההייטקיסט תום ליבנה איים לעזוב את הארץ באם הרפורמה במערכת המשפט תקודם, שר האוצר קרא לו לחזור בו, ובהמשך הדיון שהתנהל בטוויטר קבעו השניים להיפגש: "אם אחים אנחנו אז בוא נדבר ונמצא פתרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 14:22 י בשבט התשפג

סמוטריץ' הגיב למיליארדר שאיים לעזוב את הארץ: "שלח את המספר"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, אותה מקדמים שר המפרטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש ההייטק ומייסד היוניקורן "וורביט" תום ליבנה, הכריז אתמול כי בכוונתו לעזוב את הארץ ולהפסיק לשלם מיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא התרגש, והזמין היום (ד') את ההייטקיסט לפגישה אישית.

"שלח בבקשה בדיאם את הנייד שלך"

כבר אתמול הגיב סמוטריץ' לאיום של ליבנה: "שלום תום, אחים אנחנו. מקווה שתחזור בך. אין לנו ארץ אחרת ועם אחר ומדינה אחרת. בכל אופן, מבטיחים לשמור בעזרת השם על ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ומשגשגת כלכלית, כדי שתמיד יהיה לך ולכל יהודי בית לחזור אליו".

ליבנה הגיב היום בציוצו של שר האוצר, וכתב לו: "אם אחים אנחנו אז בוא נדבר ונמצא פתרון שמאפשר לנו לחיות במדינה דמוקרטית שעליה נלחמתי (ונלחם) כלוחם בצנחנים וכיזם עסקי עבור כולנו. אשמח להיפגש". סמוטריץ' נענה להצעה וכתב: "בשמחה רבה תום. שלח בבקשה בדיאם את הנייד שלך ונתאם".

"יבואו לשולחן וידברו איתנו קצת יותר בגובה העיניים"

נזכיר, כי בריאיון לעמליה דואק ששודר ב"מהדורה המרכזית" של חדשות 12, אמר ליבנה בכאב: "בשנים האחרונות שילמתי פה באופן אישי עשרות מיליוני דולרים של ובחברה מאות מיליוני דולרים של מסים. הדרך שאני הולך לעשות ואני מקווה שעוד רבים אחרים יעקבו אחרי, זה פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושבים במדינת ישראל ולהפסיק לשלם פה מסים. ואז כשאנחנו, הקטר של הכלכלה נדבר ככה ובאמת נעשה את הצעדים האלה - אז אני חושב שיבואו לשולחן וידברו איתנו קצת יותר בגובה העיניים".