צבע אדום בדרום: רקטה שוגרה מרצועת עזה ויורטה ע"י צה"ל

אזעקות נשמעו בשדרות, עוטף עזה, איבים וניר-עם | מעיריית שדרות נמסר כי לא זוהו נפילות בעיר וככל הנראה הרקטות יורטו | אישה כבת 50 נפצעה באורח קל בדרכה למרחב המוגן

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 17:27 י בשבט התשפג

צבע אדום בדרום: רקטה שוגרה מרצועת עזה ויורטה ע"י צה"ל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אזעקות "צבע אדום" נשמעו הערב (ד') בשדרות, עוטף עזה, איבים וניר-עם. תושבים דיווחו כי נשמעו הדי פיצוצים לאחר האזעקה. צה"ל אישר הפרטים ומסר כי הם בבדיקה. מעיריית שדרות נמסר כי לא זוהו נפילות בעיר. וככל הנראה הרקטות יורטו. 

במוקד 101 של מד"א התקבל דיווח על אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן. לאחר טיפול ראשוני בבית היא פונתה בדקות הקרובות באמבולנס מד"א להמשך בדיקות בבית חולים. ההתרעה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס הי"ד שנהרגה מנפילת רקטה לפני 18 שנה, כשהגנה בגופה על אחיה.

בן גביר: "נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר"

הירי מגיע על רקע מחאת האסירות בכלא דמון הביטחוניות, שהוכנסו לבידוד בעקבות גילויי שמחה על הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בליל שבת האחרון, שכללו מחיאות כפיים וצהלות של אסירים פלשתינים. 

גם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב בעקבות הירי ואמר כי "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ראש המועצה האזורית שדגות נגב, תמיר עידאן בתגובה לירי מרצועת עזה: ''אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מיידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים''.

"התקיפות יובילו לפגיעה משמעותית במאמץ ההתעצמות וההתחמשות של חמאס"

נזכיר כי בחמישי שעבר, מטוסי קרב תקפו  אתר צבאי תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס הממוקם במע'אזי, במרכז רצועת עזה.  בנוסף, מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה. המקום שימש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותיים של הארגון.

התקיפות בוצעו בתגובה לשיגור הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בשעה 3:30 הופעלה התרעה ביישובים עין הבשור, מגן וניר עוז, ובשעה 4:00 הופעלה התרעה בקיבוץ כפר עזה. רק רקטה אחת יורטה והשאר נפלו בשטח פתוח.

התקיפה בעזה בשבוע שעבר צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות יובילו לפגיעה משמעותית במאמץ ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".