לראשונה מ-'עלות השחר': רקטות נורו מעזה, כיפת ברזל יירטה

לאחר חודשים של שקט: צבע אדום נשמע בעוטף עזה וזוהו מספר שיגורים מרצועת עזה. רקטה אחת יורטה ושלוש נפלו בשטח הרצועה. הירי, ככל הנראה נקמה על חיסול המחבל מוקדם יותר. | דובר צה"ל: "זוהה שיגור אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 21:12 ט בחשון התשפג

לראשונה מ-'עלות השחר': רקטות נורו מעזה, כיפת ברזל יירטה
יירוט כיפת ברזל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צבע אדום בעוטף עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים כיסופים, נירים ועין השלושה. ככל הנראה, מדובר בארבע רקטות שנורו משטח הרצועה, אחת יורטה על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטח הרצועה. דובר צה"ל אישר כי נשמעה הזעקה ביישובים נירים, כיסופין ועין השלושה וכי כיפת ברזל יירטה. הירי מעזה הוא הירי הראשון לעבר ישראל מאז ה-7 באוגוסט ומבצע "עלות השחר". 

ממועצה אזורית אשכול נמסר כי "אזעקת צבע אדום נשמעה לפני מספר דקות ביישובים במועצה, ככל הנראה בוצע יירוט. לא ידוע על נפילות". במועצה ציינו כי "בשלב זה אין הנחיות לתושבים". בגיאהד האיסלאמי לקחו אחריות על השיגורים ואמרו כי הירי מגיע כנקמה על חיסולו של מחבל הג'יהאד הבוקר בג'נין: "תגובה להתנקשות במפקד גדודי אל-קודס בג'נין".

החיסול בג'נין

כזכור, כוחות צה"ל נכנסו היום (ה') לפעילות מבצעית בג'נין. תחילה דיווחו הערבים על פעיל בולט של הג'יהאד האסלאמי פלשתיני, פארוק סלאמה, שנפצע באורח אנוש. בהמשך הגיע דיווח רשמי של משרד הבריאות הפלשתיני כי המחבל מת מפצעיו.

המחבל שחוסל:

 סלאמה בן 29, מפקד גדודי אלקודס באיו"ש ואחד מראשי גדוד ג'נין של הגא"פ היה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל, חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור ״גוב האריות״ ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים. ייתכן והירי הגיע כנקמה על חיסולו של המחבל.

חילופי האש בג'נין: