בליכוד תוקפים את נתניהו: "תקדים מסוכן"

חבר הכנסת דני דנון, תקף את ראש הממשלה בעקבות הדחייה הנוספת בפינוי חאן אל אחמר: "נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה" | ליברמן עקץ: "לא יכול להיות דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/02/23 15:45 י בשבט התשפג

בליכוד תוקפים את נתניהו: "תקדים מסוכן"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חאן אל אחמר לא יפונה: המדינה ביקשה היום (ד') בג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הפלשתיני הלא חוקי, חאן אל אחמר. למרות הלחץ של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. התגובות בעקבות ההחלטה לא איחרו לבוא, וביקורות נשמעו גם מתוך הקואליציה.

חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "תשובת הממשלה החדשה לבג"צ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלשתינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר".

יעברו אל מעבר לכביש? ח

יעברו אל מעבר לכביש? ח'אן אל אחמר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן: "לא יכול להיות דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים"

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה ועקץ את חברי הכנסת שהצהירו כי בכוונתם לפנות את חאן אל אחמר. "איפה המשילות? לא יכול להיות דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. דני דנון, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר ערים?", כתב ליברמן.

גם חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, זאב אלקין תקף: " ״ממשלת ימין על מלא״? באמת??!! עוד לא החליטה מה היא רוצה לעשות עם חאן אלאחמר וצריכה זמן? וזה מול עתירה שבזמנו קידם בצלאל סמורטריץ'  מטעם תנועת רגבים. חשש כבד ל״הסתננות של האחים המוסלמים״ לקואליציה הנוכחית, אחרת איך ניתן להסביר את זה? סמוטריץ' ובן גביר עדיין בממשלה?"