רוטמן משיב לתנאי של חיות: "פגיעה חמורה"

יו"ר ועדת חוקה משיב לתנאי שהציבה נשיאת בית המשפט העליון לצורך הדברות עמה, ואומר כי אותו תנאי "מהווה פגיעה חמורה בהפרדת רשויות ואין לה מקום במדינה דמוקרטית" | עוד הוא אומר: "העם נתן מנדט ברור לתיקון מערכת המשפט והמקום לדבר על כך הוא בכנסת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/23 10:56 י בשבט התשפג

רוטמן משיב לתנאי של חיות: "פגיעה חמורה"
שמחה רוטמן | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות דרשה אתמול לעצור את דיוני ועדת החוקה על הרפורמה במערכת המשפט כתנאי להידברות עמה. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיב הבוקר (ד') לדבריה, וטען בין היתר כי היא כלל לא לא מעוניינת בהדברות.

"את התרגיל הזה אזרחי ישראל מכירים"

בדיוני הוועדה אמר רוטמן: "הדרישה מצד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לעצור את דיוני ועדת החוקה כתנאי להדברות על הרפורמה המשפטית מהווה פגיעה חמורה בהפרדת רשויות ואין לה מקום במדינה דמוקרטית".

לדבריו של רוטמן, במהלך השנים עלו שורה של יוזמות לרפורמה ותיקונים במערכת המשפט והתנגדות העליון לכל הצעה גדולה כקטנה הייתה זהה: "מי שירים ידו על בית המשפט אני אגדע את ידו" ו"את הג'וק הזה צריך להרוג כשהוא קטן" הזכיר רוטמן את דברי אהרון ברק. רוטמן המשיך: "לומר שכל זמן שאין הליך אנחנו לא מדברים ועכשיו כשיש הליך תעצרו ואז נדבר? את התרגיל הזה אזרחי ישראל מכירים. העם נתן מנדט ברור לתיקון מערכת המשפט והמקום לדבר על כך הוא בכנסת. אני קורא לחיות לחזור בה ולהגיע לדיוני הוועדה".

"שנים רבות אני עוסק בשינויים במערכת המשפט" המשיך ואמר רוטמן בוועדה, על רוב הצעות החוק שהכנתי בתנועה למשילות ודמוקרטיה חתמו קואליציה ואופוזיציה. ב-2015 היה משבר גדול ביחסי בית המשפט העליון והכנסת על רקע הביטולים החוזרים של חוקי המסתננים בין היתר. אחד הח"כים דיבר על D9 והשופט בדימוס אהרן ברק דיבר על טנקים. התחייבתי אז לעצור את היום שבו טנקים ו-D9 יילחמו ברחובות. יש אנשים המעוניינים בשיח האלים, בכיתות יורים וטנקים, לזה לא אתן יד, אבל כל מי שרוצה לבוא ולדון כדי למנוע את זה - אושיט את ידי. ההידברות נעשית בוועדה ומחוצה לה ואין מקום לכל הפייק מסביב".