בלעדי המבחן של נתניהו והדרישה בעוצמה יהודית

חברי כנסת בעוצמה יהודית ידרשו בישיבת הסיעה מראש הממשלה לפנות במיידי את חאן אל אחמר לאבו דיס, ברקע: נותרו שלושה ימים לפני תשובת המדינה לבג"צ בנושא

עמיאל ירחי אביה טובי עמיאל ירחי ואביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 13:36 ח בשבט התשפג

המבחן של נתניהו והדרישה בעוצמה יהודית
חאן אל אחמר, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחת הבטחות הבחירות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושל חבריו לקואליציה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, היא שהמאחז הפלשתיני הבלתי חוקי, חאן אל אחמר הממוקם במישור אדומים יפונה.

חברי כנסת בעוצמה יהודית ידרשו היום (ב') בישיבת הסיעה לפנות במיידי את חאן אל אחמר לאבו דיס. בתוך כך, ביום רביעי הקרוב, המדינה תציג  לבג"צ את תשובתה בנושא פינוי חאן אל אחמר.

השר בן גביר

השר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

דני דנון: "הקהילה הבינלאומית לא תכתיב לנו מערב פרוע ביו"ש"

ברקע פינוי המאחז "אור חיים" בשומרון, יו"ר הליכוד העולמי, חבר הכנסת דני דנון, ביקר בשבוע שעבר במאחז הפלשתיני הלא חוקי חאן אל אחמר שבבנימין. בביקור במאחז שנושק לכביש הסואן לירושלים, שיזם דנון, השתתפו יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בליכוד. 

חאן אל אחמר

חאן אל אחמר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הגעתי היום לביקור במאחז הלא חוקי חאן אל אחמר, כדי לחזק את הממשלה שלנו לקראת התשובה לבג"צ בנושא פינוי המקום, אמר דנון. "ישראל היא מדינת חוק, אסור להשלים עם מציאות של אכיפה בררנית. חייבים לפנות את חאן אל אחמר באופן מיידי. יש לי היכרות רבה עם הקהילה הבינלאומית. גם ידידנו בעולם יבינו שאין מקום לאכיפה בררנית נגד יהודים ביו"ש". 

נתניהו: "המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית - נגמר"

כמו כן, בשבוע שעבר, ענה נתניהו לשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', בציוץ בו כתב כי "מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית בניסיון לקבוע עובדות בשטח - נגמר". בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "אנחנו אוכפים את החוק במאוזן, רק היום המנהל הרס שלושה בתים לערבים". בן גביר השיב: "ממש ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון".