"לא כל ילד שמקים איזו סוכה צריך אוטומטית לקבוע שיש כאן יישוב"

השר איתמר בן גביר התייחס לפינוי המאחז "אור חיים" ואמר כי צריך להיות שוויון כאשר מדובר בפינויי יישובים. על הביקורות על הממשלה בעניין, אמר: "יש מדיניות של ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 12:55 ג בשבט התשפג

"לא כל ילד שמקים איזו סוכה צריך אוטומטית לקבוע שיש כאן יישוב"
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

פינוי מאחז "אור חיים": השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ערך הבוקר מספר ראיונות לכלי תקשורת. בראיון ל-"רדיו 103 fm" הגיב השר בן גביר לפינוי המאחז "אור חיים": "לגבי העניין של המאחז, אני לא חושב שכל ילד שמקים איזו סוכה צריך אוטומטית שממשלת ישראל תקבע שיש כאן יישוב, אני כן חושב שדין אוכפים בצורה שווה"

הראיון המלא של בן גביר:

"הבטיחו דיון בנושא הזה, יש מדיניות של ימין"

עוד הוסיף בן גביר סייג ודיבר על הצורך בשוויון: "לא יכול להיות מצב שנערים כאלה, יפנו אותם תוך דקה ולעומת זאת עשרות מאחזים לא נוגעים בהם. הבטיחו דיון בנושא הזה, יש מדיניות של ימין. אגב, מסיבת העיתונאים של אתמול לא קשור רק לשמאל או ימין, זה לא צריך לעניין אותי רק, גם אתה חי במדינה הזו" אמר למגיש בן כספית.

הפינוי הבוקר

פינוי המאחז "אור חיים". צילום: ללא

"לא מדינת חסות של אף מדינה"

בן גביר התייחס בראיון ל-"רשת ב" בנושא פגית נתניהו עם המלך עבדאללה ועלייתו להר הבית: "אני לא יודע מה הייתה שם בפגישה" אמר בן גביר, "אני יודע דבר אחד, אני מנהל את המדיניות שלי לגבי הר הבית לא על פי המדיניות של ממשלת ירדן. עם כל הכבוד לירדן, ישראל היא מדינה עצמאית". עוד הוא הוסיף ואמר: " עליתי להר הבית, אתם בטח זוכרים שאמרו 'הוא לא יעלה, הוא ייכנע ללחצים', עליתי להר הבית".

בן גביר מסביר את חשיבות הר הבית מבחינתו: "הוא המקום הכי חשוב לעם ישראל ומדינת ישראל היא מדינה ריבונית, מדינה עצמאית לא מדינת חסות של אף מדינה אחרת" הוא אומר ברמיזה לממשל הירדני.

 

 

בעייתיים