יום מתוח בממשלה: אלו השרים שיחליפו את דרעי בתפקידיו

בהוראת בג"צ, נתניהו יפטר במהלך ישיבת הממשלה את אריה דרעי | שרי ש"ס צפויים להחליפו בתפקידיו כשרי הבריאות והפנים לתקופה של שלושה חודשים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/01/23 07:24 כט בטבת התשפג

יום מתוח בממשלה: אלו השרים שיחליפו את דרעי בתפקידיו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפטר את דרעי: ראש הממשלה,בנימין נתניהו יפטר היום (א') במהלך ישיבת הממשלה את יו"ר ש"ס, השר אריה דרעיבהתאם להוראת בג"צ. הפיטורים נערכו בתיאום עם דרעי שלא רצה להתפטר בעצמו. הפיטורין יכנסו לתוקף ביום שלישי בבוקר. סך הכל רשומים לדרעי בקדנציה הזו 26 ימי כהונה.

על פרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הממשלה תמנה מחרתיים (ג') ממלאי מקום מקרב שרי ש״ס: חיים ביטון, יעקב מרגי, יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי לשלושה חודשים לתפקיד שרי הפנים והבריאות. עוד פורסם כי בשום שלב לא נשקל מינויים של ינקי ויפה דרעי או משה בר סימן טוב לתפקיד שר.

נתניהו ודרעי

נתניהו ודרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו"

כזכור, אחת האפשרויות שעלו על הפרק מבחינתו של דרעי, היא מינויו לראש הממשלה החליפי, דבר שנתניהו חשש לעשות. כבר לאחר מערכת הבחירות התבטא נתניהו מספר פעמים נגד הממשלות הקודמות בהם כיהנו ראש ממשלה ועוד אחד חליפי. אבל נראה כי כרגע עבור דרעי זוהי האפשרות היחידה.

כבר לפני כמה ימים ולאחר החלטת בג"צ אמרו חברי כנסת בליכוד כי "נעשה הכל כדי להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה", אומרים חברי הכנסת, אך מסייגים: "אבל לתת לדרעי ראש ממשלה חליפי, לא יקרה. לא נחזור לימים של שני ראשי ממשלה. למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו".