בשורה לירושלמים: הקו האדום של הרכבת הקלה יוצא לדרך

מקטע חדש של הקו האדום, מתחנת הר הרצל, דרך רחוב הנטקה ועד לצומת טהון, נפתח לנסיעות הרצה | החודש ייפתח מקטע נוסף בקצה הצפוני של הקו, בשכונות פסגת זאב ונווה יעקב

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 14:46 כג בטבת התשפג

בשורה לירושלמים: הקו האדום של הרכבת הקלה יוצא לדרך
צילום: אבי מזרחי

בשורה לתושבי ירושלים: מקטע חדש של הקו האדום, מתחנת הר הרצל, דרך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת), נפתח היום (ב') לנסיעות הרצה. החודש ייפתח גם מקטע נוסף בקצה הצפוני של הקו, בשכונות פסגת זאב ונווה יעקב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב וראש העיר ירושלים משה ליאון הצטרפו לנסיעת מבחן ראשונה במקטע החדש של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. בחודשים הקרובים יופעלו מקטעים נוספים בהארכה הדרומית של הקו האדום, עם השלמת העבודות בצומת אורה והגעת הקו ליעדו הסופי, מגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם. במקביל לסיום עבודות הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, מקודמים קווים נוספים אשר ירשתו את העיר ברשת של רכבות קלות ואמצעי תחבורה משלימים, כראוי ל-"ת התחבורה הציבורית של ישראל".

צילום: אבי מזרחי

הקו אדום יחבר מתחנת הר הרצל, דרך רחוב הנטקה ועד לצומת טהון 

נסיעות ההרצה החלו היום מתחנת הר הרצל, לאורך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת). אורך המקטע החדש 1.2 קילומטרים והוא כולל שתי תחנות: שמריהו לוין וקריית היובל מערב.
בשבועות הקרובים, יבוצעו נסיעות הרצה גם במקטע הצפוני של הקו, מתחנת חיל האוויר, לאורך שדרות משה דיין ונווה יעקב ועד לרחוב לאה גולדברג. אורך המקטע כשני קילומטרים והוא כולל 4 תחנות: מזל שור, מזל קשת, יצחק טבנקין ונווה יעקב צפון.


 
לכל אורך התוואי משודרגות התשתיות התת-קרקעיות, לצד פיתוח נופי ועירוני המשדרג את פני הרחוב ושם דגש על רווחתם ובטיחותם של הולכי הרגל.  במסגרת תהליך ההרצה, הפעילה חברת "כפיר", הבונה ומפעילה את הקו האדום, קרונות רכבת חדשים ומשודרגים, שיאפשרו להגביר את תדירות הנסיעות, יפחיתו את העומס והצפיפות בקרונות, וישדרגו את חווית הנסיעה ברכבת.

הקו הירוק והקו הכחול שיתחילו לפעול עד סוף העשור

עם סיום העבודות, יושלם תהליך הארכת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים ובישראל כולה, הפועל בהצלחה רבה כבר למעלה מעשור ומסיע כ-170,000 נוסעים מדי יום. במקביל להארכת הקו האדום, מתקדמות ברחבי העיר העבודות על שני קווים נוספים, הקו הירוק והקו הכחול, שיתחילו לפעול עד סוף העשור.

צילום: אבי מזרחי

 
הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את שכונת גילה בדרום העיר, דרך מלחה, גבעת רם והכניסה לעיר, אל בר אילן והר הצופים. הציר יצטרף למערכת הסעת המונים במהלך שנת 2025, ועם השלמתו יפעלו בעיר 5 קווי רכבת קלה שיסיעו כ-360 אלף נוסעים לביום. הקו הכחול יחבר בין שכונת רמות שבצפון העיר, דרך הר חוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות, לבין שכונת גילה שבדרומה. הקו מצוי בשלבים האחרונים של המכרז. חלקו הדרומי צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2028, והקו המלא בשנת 2030. בתום התהליך יפעלו בעיר 8 קווי רכבת קלה שיספקו כיסוי מיטבי של כל שכונות העיר ויסיעו כ-780 אלף נוסעים ליום.

משה ליאון: "ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל"

השרה מירי רגב: "כבר היום, ירושלים מקדימה את כל ערי ישראל מבחינת התחבורה הציבורית, ואני מתחייבת לעשות הכל כדי להמשיך ולשפר את שירותי התחבורה הניתנים לתושבי עיר הבירה שלנו. פתיחת מקטע נוסף של הקו האדום היא הזדמנות משמחת עבורי לשוב ולהדגיש עד כמה כולנו כאן במשרד התחבורה מחויבים לפיתוח הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית בירושלים. הגעת הקו האדום לבית החולים הדסה עין כרם היא בשורה אדירה לתושבי ירושלים וישראל כולה. ירושלים היא פורצת דרך בתחבורה הציבורית הקלה, ומהווה מודל לחיקוי ומקור השראה לשאר המטרופולינים של ישראל. אני מבטיחה שכך זה יימשך גם בעתיד!"

צילום: אבי מזרחי

 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פתיחת המקטע החדש של הקו האדום היא רגע מרגש עבור ירושלים ותושביה. כבר בזמן הקרוב, עוד ועוד חלקים מירושלים יהיו מחוברים לתחבורה ציבורית נוחה, זמינה וידידותית לסביבה, שתקל על ההתניידות ברחבי העיר. מדובר בבשורה של ממש. ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל, ותחילת נסיעות הרצה של הקו האדום המשודרג היא צעד נוסף למימוש החזון של ירושלים, העיר הראשונה שתצא מן הפקקים".