עולה מהצללים: זה בכיר קהילת המודיעין שמונה למנכ"ל משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן הכריז כי החליט למנות את רונן לוי לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. לוי, שיחליף את אלון אושפיז בתפקיד, שירת כ-30 שנה בשב"כ ובמל"ל. בתפקידו האחרון היה אחראי על ראש האגף לקשרים מיוחדים במל"ל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/01/23 12:04 כב בטבת התשפג

עולה מהצללים: זה בכיר קהילת המודיעין שמונה למנכ"ל משרד החוץ
רונן לוי, המנכ"ל החדש, צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל חדש למשרד החוץ: לאחר שמנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז הודיע לשר אלי כהן על רצונו לפרוש מהתפקיד, החליט השר למנות את רונן לוי למנכ"ל החדש. לוי הידוע בכינוי "מעוז" עקב תפקידיו הרגישים בשירותי המודיעין של המדינה, שירת בעברו בשב"כ ושנים האחרונות צבר ניסיון רב בתפקידיו במל"ל, כולל מול מדינות שכנות ומדינות להן אין יחסים עם ישראל.

 עבר בשב"כ ותפקידי מודיעין

רונן לוי (48) שרת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון החל בתפקידי שטח, מבצעים ומודיעין בשירות הביטחון הכללי, ועד לתפקיד ראש אגף בכיר במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה.
בתפקידו האחרון במל"ל שימש ראש האגף לקשרים מיוחדים וצבר ניסיון רב בקשרים בינלאומיים ובפיתוח יחסים עם בכירי הממשל ברחבי העולם.

אושפיז עם השר כהן

אושפיז עם השר כהן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לוי הוביל ליצירת קשרים חשאיים בין ישראל למדינות שלא היו איתן קשרים, היה שליח מיוחד של ראש הממשלה וראש המל"ל למשימות מיוחדות, תרם רבות מאחורי הקלעים הסכמי אברהם והיה אחראי על הקשר עם גופים מקבילים ברחבי העולם. לוי הוא בוגר מדעי ההתנהגות, ניהול עסקים וכלכלה מאונ' בן גוריון, ובעל תואר MBA מהמוסד האקדמי פרס.

"התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית"

השר כהן אמר: "רונן לוי הוא אחד האנשים המנוסים והיצירתיים בחיבור ובחיזוק של קשרים בין לאומיים עבור מדינת ישראל, והוא הוכיח את עצמו באין ספור הישגים שלא את כולם ניתן לפרסם. אין לי ספק שכמנכ"ל, ביחד עם צוות העובדים המקצועי והמסור של המשרד, התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית".

אלון אושפיז

אלון אושפיז צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההודעה ששלח המנכ"ל היוצא לעובדים

בהודעה ששלח המנכ"ל היוצא אושפיז לכלל העובדים במשרד כתב: "לאחר 30 שנים אינטנסיביות ומרתקות בשרות החוץ של מדינת ישראל, אני מבקש להודיעכם כי בכוונתי לפרוש מתפקיד המנכ"ל. אני מודה לשר אלי כהן שנעתר לבקשתי לאחר ששרותי ושליחותי הושלמו". בסיום מכתבו כתב: "את השבועות הקרובים אקדיש לחפיפה יסודית ומסודרת ולסיום מספר נושאים, שעומדים על הפרק" סיים אושפיז את מכתבו לעובדים.