אלי כהן בבשורה משמחת לשגרירה הסרוגה

שר החוץ החליט להאריך את כהונתם של השגרירים גלעד ארדן באו"ם וציפי חוטובלי בבריטניה: "ימשיכו בעבודה המצוינת ובשליחותם החשובה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/01/23 15:44 יח בטבת התשפג

אלי כהן בבשורה משמחת לשגרירה הסרוגה
אלי כהן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

רגע לפני הקמת הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו החליט כי חבר הכנסת מהליכוד, אלי כהן יכהן שר החוץ של מדינת ישראל. בימים אלו, כהן עורך שיחות ופגישות עם שרי החוץ של מדינות רבות בעולם. היום (ד') החליט כהן להאריך את כהונתם של שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן ושל שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי.

"השגרירים גלעד ארדן וציפי חוטובלי מייצגים את מדינת ישראל בכבוד ובגאווה באו"ם ובבריטניה. החלטתי להאריך את כהונתם בשנה נוספת, ואני בטוח שהם ימשיכו בעבודה המצוינת ובשליחותם החשובה. בהצלחה", כתב כהן.

ציפי חוטובלי

ציפי חוטובלי צילום: פלאש 90

 

גלעד ארדן

גלעד ארדן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת אמריקאית על שר החוץ הנכנס: "מדבר עם נציג של פושע מלחמה"

עם כניסתו לתפקיד, הסנאטור הרפובליקני תומך ישראל, לינדזי גרהאם, ביקר את החלטתו של כהן לשוחח עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. "אני שמח לראות את מר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים בין ארה"ב לישראל ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה. עם זאת, הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הפלילית של רוסיה לאוקראינה קצת מטריד".

עם זאת, ביקר הסנאטור הרפובליקני את החלטתו של כהן לדבר עם שר החוץ הרוסי וטען כי הוא מדבר עם "פושע מלחמה". "אני מקווה שמר כהן מבין שכאשר הוא מדבר עם לברוב הרוסי, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה שמבצע פשעי מלחמה בקנה מידה תעשייתי מדי יום", כתב גרהאם.