"צעדי חירום ראשוניים" פגישת עבודה ראשונה ומשולשת של נתניהו, סמוטריץ' וברקת

בנימין נתניהו כינס הערב דיון ראשון בהשתתפות סמוטריץ' וברקת, "כדי לגבש את צעדי החירום הראשוניים להילחם ביוקר המחייה - למען כלכלת ישראל ולמען אזרחי ישראל" | סמוטריץ': "הממשלה החדשה קיבלה ירושה לא קלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 19:21 ט בטבת התשפג

פגישת עבודה ראשונה ומשולשת של נתניהו, סמוטריץ' וברקת
נתניהו, סמוטריץ', ברקת ופרופסור שמחון, צילום: משרד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ב') דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בנוסף, בדיון השתתפו שר הכלכלה ניר ברקת וראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופסור אבי שמחון.

"יוקר המחייה לא מפסיק לעלות, כולל היום", אמר נתניהו. "כשנכנסתי למשרד ראש הממשלה לפני ארבעה ימים, הבנתי למה — כי ממשלת לפיד לא נקטה אפילו בצעדים המינימליים ביותר כדי לעצור את הדהירה הזאת. לכן אני מכנס הערב דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר כדי לגבש את צעדי החירום הראשוניים להילחם ביוקר המחייה למען כלכלת ישראל ולמען אזרחי ישראל".

נתניהו: "נכנסתי לתפקידי וגיליתי שורה של מחדלים"

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום, אמר ראש הממשלה: "נכנסתי לתפקידי וגיליתי שורה של מחדלים וחידלון בשורה שלמה של תחומים. המחדל הראשון - ההפקרות בטיפול ביוקר המחייה. לא עשו כלום, שום דבר, ואיפשרו למצב הזה להתדרדר. לא נקטו בפעולות שיכלו לנקוט בהן בזמן. הדבר הזה מובא לפתחנו וזה לא פותר אותנו מלפעול, אנחנו פועלים בכל העוצמה. יש הרבה עבודה על כל מחוללי האינפלציה ואנחנו מתכוונים לטפל בהם.

תמיד יותר קשה להיכנס אחרי שחפרו לך בור גדול אבל אין לנו ברירה אלא לפעול בצורה תקיפה, מושכלת ואפקטיבית. זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות".

סמוטריץ': "מחויבים לפעול לבלימת עליית המחירים ולהורדת יוקר המחייה"

בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית, אמר שר האוצר כי העולם נמצא במשבר כלכלי עמוק המתבטא בזינוק מחירים ובעלייה חדה באינפלציה. לדבריו: "הממשלה החדשה שקמה בשבוע שעבר קיבלה ירושה לא קלה, שכללה החלטות של הממשלה היוצאת על העלאת מחירים המכבידים מאוד על אזרחי ישראל. למרות זאת ולהפתעתי ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שכבר מצא את האשמים לעליית המחירים ובראשם ראש הממשלה והשרים החדשים שנמצאים בקושי מספר שעות בתפקיד. זה לא רציני. הממשלה החדשה שהושבעה ומשרד האוצר בראשותי מחויבים לפעול לבלימת עליית המחירים ולהורדת יוקר המחייה".