דרעי למקורביו: "טענה הזויה שהפרתי את תנאי העסקה"

השר המיועד מש"ס טוען בפני מקורבים לו בשיחות סגורות כי לא הפר את עסקת הטיעון שנחתמה מולו: "דובר על התפטרות מהכנסת הקודמת ותו לא" | עוד הוא אומר כי יפעל למימוש רצון בוחרי ש"ס: "אכהן מטעמם כנציג הבכיר בממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/12/22 20:56 כד בכסלו התשפג

דרעי למקורביו: "טענה הזויה שהפרתי את תנאי העסקה"
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בסוף השבוע שעבר בקריאה ראשונה את "חוק דרעי". מדובר במיזוג בין שתי הצעות חוק פרטיות שיקרבו את אריה דרעי לכהן בתפקיד שר ובצלאל סמוטריץ' לכהן כשר במשרד הביטחון. הערב (א') פרסם עמית סגל כי דרעי אמר בשיחות סגורות למקורביו כי הטענה כלפי שהפר את תנאי עסקת הטיעון מולי היא לא נכונה.

"אם זו אכן הייתה הפרה של ההסדר, למה הפרקליטות לא דרשה לשנות את גזר הדין?"

"זו טענה הזויה שהפרתי את תנאי העסקה בכך שהתמודדתי לכנסת", אמר דרעי באותן שיחות. "הרי חתמתי על הסדר טיעון שכלל קנס. אם למשל, לא הייתי משלם אותו, ודאי שהפרקליטות הייתה הולכת לבית משפט וטוענת שהפרתי את ההסדר. אם חלילה הייתי עובר עבירת מס, היו חוזרים לבית המשפט וטוענים שהפרתי את ההסדר. אבל לפני שלושה חודשים התמודדתי לכנסת, אם זו אכן הייתה הפרה של ההסדר, למה הפרקליטות לא דרשה לשנות את גזר הדין? למה לא טענו שהפרתי את הסדר הטיעון?". 

דרעי, כך על פי הפרסום, הוסיף ואמר כי "כולם בפרקליטות יודעים את האמת, והיא שדובר על התפטרות מהכנסת הקודמת ותו לא, וגם זה לפנים משורת הדין ולא כחלק מההסדר".

"בכל מקרה ובכל תנאי אפעל באמצעים החוקיים למימוש רצון הבוחר"

עוד הוא אמר למקורביו כי לאחר חקירת "סרק" במשך שש שנים, "חקירה שהביאה להתמוטטות מוסדות החסד של אשתי, הפרשה הסתיימה במה שמנדלבליט עצמו הגדיר לא נותר ממנה אפילו עכברון".

לסיום בהיר דרעי: "שלא יהיה שום ספק: אני נחוש לממש את רצון בוחרי ש"ס שלא הוסתר בבחירות, שאכהן מטעמם כנציג הבכיר בממשלה. יש לי חברים משפטנים שאומרים לי: תכתוב כבר בחוק היסוד שאין עילת סבירות במינויים בכירים. לא עשיתי את זה כי אני סומך על השכל הישר של בג"צ, אבל בוודאי שבכל מקרה ובכל תנאי אפעל באמצעים החוקיים למימוש רצון הבוחר".