"בהלם מהתגובות": עיריית תל אביב השוותה את חנוכה לכריסמס ונדהמה

עיריית תל אביב פרסמה פוסט בפייסבוק בו היא משווה את אירועי חנוכה בעיר לאירועי הכריסמס. הגולשים קצת פחות אהבו את ההקבלה ותקפו את העירייה שהגיבה: "אנחנו בהלם מהתגובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 14:51 כ בכסלו התשפג

"בהלם מהתגובות": עיריית תל אביב השוותה את חנוכה לכריסמס ונדהמה
עיריית תל אביב, צילום: shutterstock

עיריית תל אביב נדהמת מהתגובות: בעיריית תל אביב יצאו בפרסום בפייסבוק לגבי האירועים אותם היא מארגנת החודש כשהיא משווה את אירועי חנוכה ואירועי הכריסמס. לאחר שהמוני גולשים פחות אהבו את ההשוואה ותקפו את הפרסום, כתבו בתגובה כי הם "נדהמים מתגובות הגולשים".

הפוסט של עיריית תל אביב שעורר סערה:

"סביבונים מוארים והדלקת עץ חג המולד"

בפוסט המקורי של העירייה נכתב: "נשמח להזמין לערימה של אירועים שיהפכו את החודש הזה למואר אפילו יותר: הדלקת נרות משותפת בבניינים, מיצבים של חנוכיות ענק וסביבונים מוארים, הדלקת עץ חג המולד, חגיגת כריסמס בפשפשים", הגולשים בתגובה תקפו את העירייה.

התגובה המקורית של העירייה:

התגובה הראשונה, בהמשך שונתה

התגובה הראשונה, בהמשך שונתה צילום: צילום מסך

"בושה" נכתב באחת התגובות ובאחרת נכתב: "אנחנו מדינה יהודית ואין לנו שום קשר לכריסמס או לכל חג אחר של גויים" כתב אחד הגולשים. "עם כל הכבוד לפלורליזם, קבלת האחר וכולי, הגזמתם" כתב גולש אחר וגולשים רבים הוסיפו תגובות נזעמות. "חג שמדבר בדיוק עליכם - המתייונים" כתב מגיב אחר.

"זו לא התייוונות זה פלורליזם": העירייה הגיבה, מחקה והגיבה מחדש

בתגובה כתבו בעיריית תל אביב כך: "אנחנו חייבים להודות שאנחנו בהלם מהתגובות פה. אתם זוכרים שתל אביב יפו כוללת לא רק יהודים? זאת לא "התייוונות" זה פלורליזם וזאת תל אביב". בהמשך מחקה העירייה את התגובה וכתבה במקומה נוסח מעודן יותר: "תל אביב - יפו כוללת תושבים יהודים ונוצרים, ואנחנו מציינים את חגי הדתות השונות מתוך אמונה שלכולם יש מקום, זו המשמעות של פלורליזם. אנחנו נציין את חנוכה, את כריסמס ואת נובי גוד".

רון חולדאי משנה את מפת המנדטים בשמאל

רון חולדאי משנה את מפת המנדטים בשמאל צילום: Miriam Alster/Flash90