בן גביר מאיים על הליכוד: אם לא נקבל את התפקיד הזה לא נוכל להקים ממשלה

יו"ר עוצמה יהודית התייחס בפתח ישיבת הסיעה שלו לעיכוב בהקמת הממשלה, ואמר כי "ההתעקשות של כל מיני גורמים בליכוד גורמת לנו להבין שאולי מישהו לא באמת רוצה להעביר את מה שהובטח לנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/22 15:25 יח בכסלו התשפג

בן גביר מאיים על הליכוד: אם לא נקבל את התפקיד הזה לא נוכל להקים ממשלה
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, פתח את ישיבת סיעתו בכנסת והתייחס לעיכובים בהקמת הממשלה ואמר כי הם דרשו, "וזה לא סוד", את תפקיד ממלא מקום בוועדת שרים לענייני חקיקה. 

"מה שמעניין אותנו זה אידאולוגיה"

בן גביר הסביר את חשיבות התפקיד: "זה כלי חשוב מאוד שבאמצעותו מקדמים חקיקה במדינת ישראל וזה לא חידוש שלנו, זה היה קיים ב-2015 וב-2020. זה לא עניין של כיבודים אבל זה עניין של מהות. במהלך השיחות הציעו לנו עוד שר ועוד סגן שר, במשרד כזה או אחר, אבל אנחנו אמרנו בצורה פשוטה - נכון שהחלוקה בין כל המפלגות לא ממש מאוזנת אבל מה שמעניין אותנו זה אידאולוגיה. וכדי שזה יתקיים אנחנו רוצים ממלא מקום בוועדת שרים לענייני חקיקה". 

"לא באנו לממשלה הזאת לכיבודים, אנחנו רוצים להשפיע על סדר היום. ולכן, כל עוד חברי כנסת בליכוד מונעים מאיתנו ולא מאפשרים לנו לקבל את נושא הזה של הממלא מקום לא נוכל להקים ממשלה. זו דרישה אידאולוגית, בסיסית, וההתעקשות של כל מיני גורמים בליכוד גורמת לנו להבין שאולי מישהו לא באמת רוצה להעביר את מה שהובטח לנו ואת מה שאנחנו מדברים עליו".