יהורם גאון על נבחרי הציבור משמאל ומימין: "הבוחרים מסתכלים עליכם בעגמה רבה"

בצל הקמת ממשלת הימין והמחאות של השמאל, הזמר והשחקן הוותיק מאוכזב מנבחרי הציבור: "הבוחר עשה את שלו הבוחר יכול ללכת, ושיעשה את זה בריצה בבקשה. הציבור הנדהם חש ריק ריק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 18:16 יז בכסלו התשפג

יהורם גאון על נבחרי הציבור משמאל ומימין: "הבוחרים מסתכלים עליכם בעגמה רבה"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמר והשחקן הוותיק וזוכה פרס ישראל נוהג לפרסם מידי שבוע את מחשבותיו והגיגיו על הנעשה במדינת ישראל, בייחוד בפוליטיקה. השבוע בחר יהורם גאון להביע את אכזבתו מכל צדדי המערכת הפוליטית בישראל, מהימין שזורע הרס במשרדי הממשלה ומהשמאל שזורע פחד בציבור הישראלי.

חצץ שלא מתאחה והמרדה של עם

גאון פתח בבקשה מהקוראים להתעלות מעל לפוזיציה הפרטית ולהסתכל ממעוף הציפור על נבחרי הציבור מימין. "נראה בתדהמה מביכה איך הנבחרים החדשים מנתצים משרדים, ששנים היו בנויים עם הגיון מערכתי והופכים אותם לחצץ שלא מתאחה, ומוסיפים לאנדרלמוסיה עוד ועוד ועוד שרים בלי חשבון, כל אחד ופמלייתו המנופחת, והם מצפצפים עלינו כולנו כאילו אין מחר".

נתניהו, סמוטריץ

נתניהו, סמוטריץ' ודרעי | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הוא עבר גם לשמאל: "הממשלה היוצאת שמבהילה עכשיו את האזרחים שהארץ בוערת, שסופה של המדינה קרב, שהדמוקרטיה שבקה חיים ושחושך עומד לכסות את עין השמש. אני רואה ראש ממשלה מכהן שממריד את עמו נגד עמו, ואני תוהה האם הקריאה למרד ולהפגנות של מיליונים בכיכרות משרתת את החברה הישראלית או שהיא גורמת לציבור תסכול ותבהלה שלא לצורך".

לפיד מפגין

לפיד מפגין ביום שישי | צילום: אלעד גוטמן

"קודם היה לנו שמאל מלא מלא, עכשיו יש ימין מלא מלא והציבור הנדהם חש ריק ריק"

גאון ממשיך להביא דוגמאות לאמירות חסרות רסן משני הצדדים, ולמעשים שלא ייעשו מבחינתו כמו הפיצולים במשרדי הממשלה וקובע: "התחושה שלנו הבוחרים, המביטים עליכם בעוגמה רבה גם על ימין גם שמאל, היא שהבוחר עשה את שלו הבוחר יכול ללכת ושיעשה את זה בריצה בבקשה, קודם היה לנו שמאל מלא מלא, עכשיו יש ימין מלא מלא והציבור הנדהם חש ריק ריק".

למרות האכזבה העמוקה, הזמר הוותיק מסיים באופטימיות מדודה. "אני רוצה להאמין שאחרי שהשמאל שאיבד את דרכו במעלה ההר, ואחרי שהימין ימצה כבר כל סנטימטר של שררה, אני רוצה להאמין, ואני יודע שזה יקח זמן, אולי הרבה זמן, אבל אני מתעקש להאמין ומקווה בכל ליבי שממעמקים של אכזבה ותסכול, משני הצדדים, משהו טוב ייוולד לנו בסוף, משהו יפה יפציע, איזה יחד מיוחל ונקי מרבב, עם אנשים נכונים, שיראו סוף סוף בשררה שלהם שליחות, ויחושו עצמם משרתי העם ולא אדוניו".