טעות בזיהוי? ספינה שהייתה בבעלות ישראלית הותקפה בדרכה לאמירויות

על פי דיווחים זרים אירוע חריג התרחש היום באוקיינוס ההודי. ספינת משא שעד לאחרונה הייתה בבעלותו של איש עסקים ישראלי הותקפה כאשר היא עושה דרכה אל איחוד האמירויות. על פי ההערכות איראן אחראית לתקיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/21 20:55 כג בתמוז התשפא

טעות בזיהוי? ספינה שהייתה בבעלות ישראלית הותקפה בדרכה לאמירויות
ארכיון, צילום: thyssenkrupp Marine Systems

הזירה הימית במוקד. היום בצהריים (ש') ספינת משא שנשאה מכולות הותקפה על ידי אמצעים לא ידועים שגרמו להתפשטות אש בספינה. הספינה ששמה tyndall נשאה את דגל ליבריה ועד לאחרונה הייתה בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. עד כה אף גורם לא לקח אחריות על התקיפה וכוחות הביטחון הישראלים בודקים את הנסיבות. כך דווח בערוץ הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם איראן.

הספינה עגנה קודם לכן בנמל ג'דה שבסעודיה ומשם עשתה דרכה לאמירויות. בדרכה ליעד הותקפה הספינה אך צוות הספינה הצליח להשתלט על האש והיא המשיכה בדרכה לאמירויות. לא ברור אם אנשי צוות ישראלים שהו על הספינה. 

כאמור, עד כה לא נלקחה אחריות על התקיפה אך גוברות ההערכות כי מדובר בתקיפה איראנית כחלק מהמערכה הימית בין ישראל לאיראן שמתקיימת על אש נמוכה בשנה האחרונה. על פי הדיוחים נראה שבאיראן טעו בזיהוי.

כזכור, בין ישראל לאיראן קיים מתח ימי ולפני מספר חודשים סוכנות ידיעות איראנית דיווחה  על ספינת משא איראנית שנפגעה ממוקשים ימיים בים האדום, מול חופי אריתריאה. דוח מודיעיני של חברת "אימג'סאט אינטרנשיונל" לימד, כי הספינה שנפגעה משמשת כחדר מבצעים צף באזור הים האדום, ממנו איראן לאיסוף מודיעין על הנעשה בערב הסעודית ותימן כדי לסייע למורדים החות'ים.

אופי פעילות הספינה אינו ברור דיו וקיימים חשדות שמדובר בספינה שמהווה למעשה בסיס ששוכן על המים. החשדות התחזקו לאחר שנצפו גברים לובשי מדים על סיפונה. כמו כן, על הספינה סאביז, אותרו משגרים מסוג "בוסטון וולר" המזוהים עם כלי שיט של משמרות המהפכה. ניתוח של תמונות לוויין מאזור הספינה מראה כי בשנתיים האחרונות, הספינה כמעט ואינה נעה, דבר שמחזק את הטענה שמדובר בכלי שיט מודיעיני שמטרתו היא לעקוב אחר פעילות ותנועה ימית בגזרת מיצרי באב אל-מנדב בים האדום.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן