הרב דרוקמן ואלופים במילואים: הקרב של סמוטריץ על תיק הביטחון

יו"ר הציונות הדתית ערך פגישות עם רבנים ועם אלופים במילואים כדי לקבל את תמיכתם לדרישותיו לקבל את תיקי הביטחון, החינוך והדתות ולהפעיל לחץ על נתניהו למנות אותו לשר הביטחון הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 20:55 יט בחשון התשפג

הרב דרוקמן ואלופים במילואים: הקרב של סמוטריץ על תיק הביטחון
צילום: הציונות הדתית

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי הודיע היום (א') כי בכוונתו לקחת את תיק האוצר בממשלת נתניהו שצפויה לקום בקרוב, החלטה שערערה את המשא ומתן בין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בעקבות כך, יו"ר הציונות הדתית מתחיל להיערך הוא וערך כמה פגישות הערב כדי להגביר את הלחץ על נתניהו למנות אותו לשר הביטחון הבא.

כאמור, סמוטריץ' נפגש הערב עם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן ועם עוד כמה רבנים נוספים, על מנת לקבל את תמיכתם לדרישותיו לקבל את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, כך על פי דיווח של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

בנוסף, יו"ר הציונות הדתית נפגש עם שישה אלופים במילואים. בין האלופים: דן הראל ויפתח רון-טל. עם חלקם בדק יו"ר הציונות הדתית אפשרות כי אחד מהם יכנס לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, כך על פי פרסום של הכתב לענייני צבא וביטחון בכאן חדשות, רועי שרון.

דרעי אולי ניצח באוצר אבל סמוטריץ' מחכה לו בדתות

כאמור, בין דרעי שהתלבט בין האוצר לפנים וסמוטריץ' שהצהיר כי יהיה שר ביטחון או שר אוצר מתנהל קרב כפול, גם על תיק האוצר, וגם על תיק הדתות. ההשלכה על ההחלטה של דרעי תגיע מהקרב על תיק הדתות, אם עד הבוקר בציונות הדתית תכננו לקיים הידברות בנוגע למי יקבל את התיק ואיך יחולקו המינויים החשובים שכפופים למשרד, כעת סמוטריץ' דורש את התיק בגלוי ומתכוון לקיים מו"מ עיקש יותר ומפורט יותר, כשהוא דורש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות.

גוש הימין

גוש הימין צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דרעי הפתיע את סמוטריץ' ובכירים אחרים בליכוד שגילו על החלטתו לבחור באוצר מהתקשורת. במפלגת הציונות הדתית מרגישים כי השותפות איתם המשא ומתן התחיל ברגל ימין, מפנות עורף, זה מתחיל מהליכוד שמתעלם מהציונות הדתית כמה ימים וממשיך עם ההחלטה של דרעי להודיע על החלטתו בתקשורת, ולא לשמר את הערוצים הפתוחים הקיימים שהתנהלו בשיתוף פעולה. נציין כי עד חתימת ההסכמים הקואליציוניים הכל פתוח וייתכן תרחיש בו דרעי מוותר על תיק הדתות, אבל כרגע לאור המתיחות, סמוטריץ' מאותת לש"ס, אם לא פועלים בהידברות, תיפגעו במשרד הדתות.