גנץ תוקף את לפיד: "מי שיודע שהוא בחיסרון, צריך לעורר את הקמפיין"

שר הביטחון תקף את יו"ר יש עתיד לאחר הכישלון בבחירות: "היו מי שניסו להוביל את הבחירות האלו לעבר תיקו ושחשבו שגישת המפלגה הגדולה תצליח" | על הממשלה המסתמנת: "נתניהו יהיה שבוי של שותפיו הקיצוניים וחסרי הניסיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 15:17 יז בחשון התשפג

גנץ תוקף את לפיד: "מי שיודע שהוא בחיסרון, צריך לעורר את הקמפיין"
גנץ ולפיד. , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

היחסים בין ראש הממשלה, יאיר לפיד, לבין שר הביטחון,בני גנץ, ידעו עליות ומורדות, אך בשבועות האחרונים, שני הצדדים בנתק ארוך שהגיע לשיאו עם ההחלטה של גנץ שלא להמליץ על לפיד לראשות הממשלה. בפוסט שפרסם היום (ו') בחשבון הפייסבוק שלו, תקף גנץ את לפיד לאחר הכישלון בבחירות.

לפיד וגנץ. עובדים יחד

לפיד וגנץ, בימים יפים יותר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"היו מי שניסו להוביל את הבחירות האלו לעבר תיקו, היו מי שחשבו שגישת המפלגה הגדולה תצליח להביא אליו. המציאות, כפי שחזרנו ואמרנו אותה כל העת, היא שמי שלא תוקף, סופג. שמי שרוצה להגן, צריך לפחות לדאוג לבניית תוכנית משחק נכונה. ומי שיודע שהוא בחיסרון, צריך לעורר את הקמפיין", כתב גנץ. 

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו לא נעסוק בחשבונאות - נעשה הכל, נשתף פעולה עם כל מי שצריך, נדבר עם כל אחד, ונהיה בכל מקום כדי להגן על ביטחון ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית ועל החברה הישראלית.בכל דבר חיובי שתעשה הממשלה – נתמוך; מול כל פגיעה באזרחי ישראל – נעמיד קיר ברזל". 

על הממשלה המסתמנת: נתניהו יהיה שבוי של שותפיו הקיצוניים וחסרי הניסיון

גנץ גם התייחס בפוסט לממשלה המסתמנת של נתניהו. "השבוע התחלנו לראות את קצה הקרחון של מה שעלול להתפתח אחרי הרכבת הממשלה – פסקת התגברות בלתי מאוזנת שמטרתה לפגוע ביכולת לשמור על צבא העם בשל הדיון הצפוי על חוק הגיוס, אמירות נגד מצעד הגאווה והתבטאויות חסרות אחריות בהקשרי ביטחון וביטחון פנים והוראות הפתיחה באש", כתב שר הביטחון.

צילום: ללא

הוא הוסיף ואמר כי "עלינו להיאבק כדי שמדינת ישראל לא תבצע שגיאות אסטרטגיות שיפגעו במעמדה המדיני ובחוסנה הביטחוני. שגיאות שעשויות לפגוע בחברה הישראלית, בלגיטימציה של ישראל בעולם, וחס וחלילה - גם לעלות בחיי אדם".

"אני רוצה לקוות שנתניהו לא יאפשר זאת – אינני בטוח שזה יהיה בשליטתו. ענייניו האישיים יגברו על מה שטוב ונכון למדינה ולכן יהיה שבוי של שותפיו הקיצוניים וחסרי הניסיון. אכן - נדרש מאיתנו מאבק ציבורי ופרלמנטרי. אני מרגיש וחש היטב את אווירת הנכאים בקרב מחצית העם על תוצאות הבחירות. אנחנו נפעל – זה הזמן לעשות זאת. במקום שממנו אני צמחתי  – לקיחת אחריות היא ראשית התיקון, היא הדבר שמצמיח יכולת לעשות ולהשתפר".