בחירות 2022

לפיד מנסה לפייס את גנץ: "אסור לבזבז כוחות על מריבות"

בעקבות הנתק בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר המחה הממלכתי בני גנץ, ראש ממשלת המעבר מנסה לעצור את הסכסוך ולאחד את האופוזיציה: "יש לנו משימה חשובה הרבה יותר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/11/22 10:27 טז בחשון התשפג

לפיד מנסה לפייס את גנץ: "אסור לבזבז כוחות על מריבות"
יאיר לפיד, צילום: אלעד גוטמן

אחרי נתק של שבועות ארוכים בין שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה יאיר לפיד, שהגיע לשיאו עם ההחלטה של גנץ שלא להמליץ על לפיד לראשות הממשלה, יו"ר יש עתיד שולח הבוקר (ה') מסר מפייס לשותפים.

במכתב אותו פרסם בפייסבוק כתב לפיד: "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפיה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד.

אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות".

לפיד הוסיף: "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".