ברקע הדרישה בימין, ארה"ב מזהירה מפני סיפוח: "ניאבק בכל ניסיון"

במכתב שנשלח ליריב לוין דורשים בפורום ההתיישבות הצעירה להכניס את הסדרת ההתיישבות לקווי היסוד של הממשלה כפי שהתחייב נתניהו. השגריר האמריקאי מתריע מסיפוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 09:00 טז בחשון התשפג

ברקע הדרישה בימין, ארה"ב מזהירה מפני סיפוח: "ניאבק בכל ניסיון"
תום ניידס, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נצחון הימין בבחירות: בימים האחרונים קיבל נציג הליכוד למשא ומתן הקואליציוני, יריב לוין מכתב מפורום ההתיישבות הצעירה בדרישה שהליכוד והעומד בראשו יעמדו בהתחייבויותיהם כלפי ההתיישבות הצעירה ויכניסו את ההסדרה של היישובים לתוך קווי היסוד של הממשלה הקמה בימים אלה.

המכתב שנשלח ללוין

המכתב שנשלח ללוין צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

לפני הבחירות, נתניהו חתם על הצהרה בהתיישבות הצעירה

"אנו מבקשים לברך על תוצאות הבחירות אשר יאפשרו הקמת ממשלה לאומית" פותחים את המכתב בפורום וממשיכים: "אשר תוכל סוף סוף להביא לשינוי משמעותי בייחס להתיישבות בכלל ולהתיישבות הצעירה בפרט. במכתב מציינים בפורום כי לפני פחות מחודש חתם נתניהו על ההצהרה בה נכתב: "אני מתחייב לפעול על מנת להשלים את הקמת הישובים ולעשות צדק עם תושביהם".

נתניהו חותם על מסמך ההסדרה

נתניהו חותם על מסמך ההסדרה צילום: פורות ההתיישבות הצעירה

במעמד החתימה בעת ביקורו בגבעת הראל כשבוע לפני הבחירות והחתימה על המסמך אמר נתניהו: "כדי שנוכל להמשיך לבנות אנחנו צריכים להקים ממשלת ימין על מלא עם ליכוד גדול". עכשיו כאמור, דורשים בהתיישבות הצעירה לעמוד בהתחייבויות.

שגריר ארצות הברית: "מתנגדים לסיפוח"

בתוך כך שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס, התחייס לאפשרות שישראל עם ממשלת הימין, תספח שטחים ביהודה ושמרון. בראיון לרשת ב' אמר השגריר כי הממשל יאבק בכל ניסיון של הממשלה לספח שטחים והבהיר: "ארצות הברית ורוב מדינות ערב מתנגדות לסיפוח".